AKİT MENÜ

Aktüel

Afganistan Ulusal Yüksek Uzlaşma Konseyi Başkanı Abdullah, Pompeo ile görüştü

KABİL (AA) - Afganlar arası müzakerelerin açılış törenine katılmak üzere Katar'ın başkenti Doha'da bulunan Afganistan Ulusal Yüksek Uzlaşma Konseyi Başkanı Abdullah Abdullah, ABD Dışişleri Bakanı Mike Pompeo ile bir araya geldi.

Görüşmede Abdullah, barışın Afganistan hükümeti için öncelikli bir konu olduğunu söyledi.

Afganistan'daki savaşı sona erdirmek istediklerini ifade eden Abdullah, kalıcı barışın sağlanmasına zemin hazırlayacaklarını belirtti.

Abdullah, Taliban'ın da barış için oluşturulan bu fırsatı iyi değerlendirmesi gerektiğini kaydetti.

ABD Dışişleri Bakanı Pompeo da Afganistan'da yıllardır süren şiddetin son bulmasını umduklarını vurguladı.

ABD'nin Afganistan halkının yanında olduğunu dile getiren Pompeo, Afganistan'ın, barışı sağlama ve şiddeti sonlandırma çabalarını desteklediklerinin altını çizdi.

Afganistan hükümeti ile Taliban arasındaki ilk doğrudan barış görüşmeleri Katar'da bugün başlamıştı.



Yorumlara Git

Vize bekleyenlere müjdeli haber!

Kocaeli'de FETÖ operasyonu: Dershanelerde ByLock ve ankesör izi!

'Erdoğan ve Şara hilafeti getirecek!'

Mısır'dan Gazze için kritik çağrı: Ulusal komite vakit kaybetmeden göreve başlamalı

İsmailağa Cemaati'ne dizayn operasyonu!