AKİT MENÜ

Aktüel

Tayland'da ulusal parka atılan çöpler, "sahiplerine" geri gönderilecek

ANKARA (AA) - Tayland'ın başkenti Bangkok yakınlarındaki Khao Yai Ulusal Parkı, ziyaretçilerinin çevreye attığı çöpleri adreslerine göndereceğini duyurdu.

BBC'nin haberine göre, Tayland Çevrecilik Bakanı Varawut Silpa-archa, Khao Yai Ulusal Parkı'nı kirletenlerin adreslerine çöplerinin kargoyla yollanmaya başlanacağını açıkladı.

Parkı kirletenlerin polise de bildirileceğini vurgulayan Varawut, ziyaretçilerin adreslerinin alınacağını ve parkı kirletenlerin çöplerinin arkalarından gönderileceğini belirtti.

Söz konusu uygulamanın bir uyarı olduğunun altını çizen Varawut, bırakılan çöplerin bir kutuya konularak "Bunları Khao Yai Ulusal Parkı'nda unuttunuz." notuyla sahiplerine ulaştırılacağını kaydetti.

Varawut, ulusal parkı kirletmenin suç olduğu ve bu kapsamda ağır para cezasının yanı sıra 5 yıla varan hapis cezalarının verilebildiği bilgisini paylaştı.

Yetkililer, bırakılan çöplerin doğaya ve özellikle parktaki hayvanlar için önemli ölçüde zararlı olduğuna dikkati çekiyor.




Yorumlara Git

Tahran’dan füze iddialarına sert yalanlama! Masada füze yok, pazarlık iddiaları tamamen asılsız!

Rüzgar ters esince mi yazacaksınız? ‘En az 100 bin avro isteyelim başkanım’

Mahalli idareler için dikkat çeken çağrı: “Kapsamlı bir yerel yönetimler reformuna ihtiyaç var”

Mühimmat deposunda patlama: Can kayıplarımız var

İran duyurdu: Böyle bir zorunluluğumuz yok