AKİT MENÜ

Aktüel

Almanya'da kamu çalışanları "uyarı grevi" yaptı

BERLİN/KÖLN (AA) - Almanya'da hükümet ile toplu sözleşme görüşmelerinin ikinci turunda anlaşamayan kamu çalışanları, ücret artışı talebiyle bugün birçok eyalette grev yaptı.

Almanya'da değişik sendikalara bağlı kamu çalışanları, bazı eyaletlerdeki şehirlerde uyarı grevine giderek iş bırakma eyleminde bulundu.

Potsdam kentinde hükümet ve sendika temsilcileri arasında yapılan toplu sözleşme görüşmelerinden sonuç çıkmaması üzerine pazar günü Birleşmiş Hizmet Sektörü Sendikası (Ver.di), grev çağrısı yapmıştı.

Sendikanın şimdilik ülke çapında genel bir uyarı grevi istemediği belirtildi.

Almanya'da hükümet, yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) sebep olduğu ekonomik krizin vergi gelirlerini baltaladığını ve özellikle belediyelerde kamu sektörü finansmanını sıkıntıya soktuğunu ifade ederken, sendikalar, özellikle sağlık alanında kamu sektörü çalışanlarının salgında çok önemli rol oynadığını, bunun ücret görüşmelerine yansıtılması gerektiğini savunuyor.

Ver.di, çalışanlar için en az yüzde 4,8 zam talep ediyor.

Ücret artışlarına yönelik üçüncü tur müzakereler, 22-23 Ekim'de yapılacak.

Yorumlara Git

Türkiye’yi gömeceğim derken bakın ne yaptı!’ “ABD gayet iyi, okul paralı, sağlık paralı…”

1 milyonu aştı! Ankara'da AK Parti'ye üyelik yağmuru

Bilal Erdoğan Büyük Çamlıca Camisi’nde konuştu: İnsanlığa yapılacak en büyük hizmet budur!

CHP İzmir İl Başkanı Gümrükçü yatak odasını basına gösterdi! “Neden yapıldığını anlayamadığımız bir acayip oda”

Vance’den siyonistleri çıldırtan açıklama: İran'la nihai anlaşma sağlanacak