AKİT MENÜ

Aktüel

Kenya'da polisin "Kovid-19 şiddeti" mahkemeye taşındı

NAİROBİ (AA) - Kenya'daki insan hakları grupları, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınından dolayı uygulanan sokağa çıkma yasaklarında polisin halka karşı kullandığı orantısız şiddeti mahkemeye taşıdı.

Ülkedeki Haki Africa, Kituo cha Sheria, Uluslararası Adalet Misyonu ve Amnesty grupları, polis şiddetinin mağdurları adına devlete karşı dava açarak tazminat talebinde bulundu.

İnsan hakları grupları, yaptıkları ortak açıklamada, yaşananlardan ötürü emniyet müdürü, içişleri bakanı ve başsavcıyı sorumlu tuttuklarını, bu kişilerin sokağa çıkma yasağı uygularken görevlerini yerine getirmediğini belirtti.

Geceleri sokağa çıkma yasağı uygulayan ülkede mart ayından bu yana 13 yaşındaki bir çocuk dahil çok sayıda kişi, polis tarafından öldürüldü.

Kenya'nın bağımsız Polis Faaliyetleri Gözetleme İdaresi (IPOA), 21 kişinin ölümüne ilişkin 87 farklı şikayet aldıklarını açıkladı.

Yorumlara Git

CHP’de trol depremi: 34 bin trol hesap mercek altında

Akın Gürlek açıkladı: Aysel cinayete kurban gitti

Pasifik'te Narko Operasyonu: En Az 2 Ölü

Arakçi'den ABD müzakereleri açıklaması: "İlk gerçek sınav Lübnan"

ABD-İran müzakerelerinde ilk tur tamamlandı: 60 gün içinde nihai anlaşma hedefi