AKİT MENÜ

Siyaset

Bakan Varank: Aşıda 3'üncü ülkeyiz

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, "13 aşı adayı Dünya Sağlık Örgütünün listesinde. Yürüttüğümüz aşı projesi sayısına göre ABD ve Çin'in ardından 3. ülkeyiz." dedi.

Güncelleme Tarihi:

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, video konferans yöntemiyle TÜBİTAK COVID-19 Türkiye Platformu Aşı ve İlaç Konferansı'na katıldı.

Varank'ın konuşmasını satırbaşları şu şekilde:

Dünyada çalışılan farklı aşı teknolojilerinin tamamına ve hatta daha yenilikçi yöntemlere COVID-19 Türkiye Platformu tarafından da çalışıldı.

Tasarım, prototip aşı ve hayvan çalışmaları aşamaları sonrasında 4 aşı adayımız hayvan deneylerini başarıyla tamamlamış durumda.

TÜBİTAK MAM'daki Gen Mühendisliği Biyoteknoloji Enstitüsünde bir aşı ve ilaç merkezi kurma çalışmalarını 1 yılda tamamlamayı hedefliyoruz.

Türkiye aşı üretim kapasitesini de geliştirdi. Tekirdağ, Kocaeli ve Adıyaman'da 3 firma, 160 milyon doz aşı üretebilecek kapasiteye sahip.

Ekosistemimizdeki 13 aşı adayı Dünya Sağlık Örgütünün listesinde. Yürüttüğümüz aşı projesi sayısına göre ABD ve Çin'in ardından 3. ülkeyiz.

Yorumlara Git

İslamafobik saldırılarda rekor tırmanış: Almanya değil Faşistmanya!

Davutoğlu’ndan Şara’ya çağrı! Başınızı kaldırın kimseye uydu olmayın!

“Maksat spor olsun” ABD'ye kafa tuttu! Şeytanların savaşı

‘AK Parti iktidarında fırladı’ diyorlardı! İşte çeyrek altın ahlaksızlığının özeti

Çanlar 'Can Dalton’ için çalıyor! Suç örgütü elebaşı için iade talebi