AKİT MENÜ

Ekonomi

Dijital reklam yatırımları artıyor

Dijital reklam yatırımları 2015'te yüzde 18,8 artışla 1 milyar 673,2 milyon TL'ye yükseldi


2015 AdEx-TR Dijital ReklamYatırımları IAB Türkiye tarafından  açıklandı. 

Araştırma sonuçlarına göre, dijital reklam yatırımları 2015 yılında  2014'e kıyasla yüzde 18,8 artarak 1 milyar 673,2 milyon TL'ye ulaştı. 

Bir önceki  seneye göre en çok artış görülen kategoriler yüzde 61'le mobil gösterim reklamları, yüzde 33,6 ile video reklamları ve yüzde 30,6 ile Oyun içi reklamlar  oldu.

Araştırmanın çıktıları arasında, 2015'in ilk yarısında araştırma  kapsamına ilk kez dahil edilen sosyal medya ve programatik yatırımları da yer  aldı. Sonuçlara göre, 2015 yılında programatik yatırımlarının 78,5 milyon TL  olduğu görülürken, sosyal medya yatırımları 208,1 milyon TL olarak kaydedildi.

IAB Türkiye açıklamasına göre, display reklam yatırımları 2015 yılında  611,5 milyon TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 399,60 milyon  TL ile gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları aldı. Video reklam  yatırımları 134,6 milyon TL olarak gerçekleşirken, sponsorluk reklam yatırımları  45,9 milyon TL'ye, gelir paylaşımlı reklam yatırımları ise 31,4 milyon TL'ye  ulaştı.

Arama motoru reklam yatırımları 2015'te 892,2 milyon TL'ye ulaşırken,  arama motoru reklam yatırımlarının alt kategorilerinde yer alan ücretli sıralama  588,5 milyon TL'ye, arama motoru görüntülü reklam yatırımları ise 303,7 milyon TL'ye çıktı.

2015 yılında en büyük artış, 41,6 milyon TL'ye ulaşan mobil gösterim  reklam yatırımlarında yaşanırken, aynı kategorideki mobil opt-in SMS/MMS  yatırımları yüzde 15 düşüşle 27,5 milyon TL'ye geriledi. Benzer bir şekilde düşüş  yaşayan bir başka kategori e-posta oldu. E-posta yılı yüzde 3,5 düşüşle 6,2  milyon TL ile kapattı. Bu iki kategorideki düşüşte 2015'in ilk yarısında  yürürlüğe giren Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun'un etkisi olduğu  tahmin ediliyor.

Öte yandan internet ilan sayfası reklam yatırımları 85,7 milyon TL'ye,  oyun içi reklamlar da 8,5 milyon TL'ye yükseldi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen IAB Türkiye Başkanı Mahmut Kurşun,  şunları kaydetti:

"Ülke ve sektör olarak zor bir dönemden geçiyoruz. Ancak yine de  dijital, reklam endüstrisinin çekici gücü oldu. Bu trendin devam edeceğini  düşünüyorum. Zaten veriler bunu net biçimde ortaya koyuyor. Örneğin, e-Marketer,  2015'te küresel reklam sektörünün 513 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını,  159 milyar dolarlık hacimle dijitalin toplamdan yüzde 31 pay aldığını hesaplıyor.  

2016'da ise dijitalin toplamdaki payının yüzde 34'e çıkacağını, sektör yüzde 6  büyürken dijitalin yüzde 17'lik bir büyüme oranı yakalayacağını öngörüyor. 2017  yılında ise ABD'de de dijitalin televizyonu geçerek birinci sıraya yerleşeceğini  tahmin ediyor.

Bu perspektiften Türkiye'ye baktığımızda dijitalin, zor bir yıl  olmasına rağmen 2015'te de çift haneli oranlarla büyümeyi sürdürdüğünü görüyoruz.  

2016 da zorlu bir yıl olacak. Ekonomik konjonktürün yanı sıra, küresel ölçekte  sektörün başını ağrıtan sorunlara hızla çözüm bulunacağını umuyorum. Bu bağlamda  2016'da dijitalin toplamdan aldığı yüzde 24'lük payı artırarak televizyona biraz  daha yaklaşacağına inanıyorum."

Yorumlara Git

Asya'da ortalık karıştı! ABD'den "endişeliyiz" yorumu geldi

Batı Yaka’da kaçak yerleşim genişletildi: Filistin arazileri hedef alındı

CHP'li meclis üyesi sırtından bıçaklandı!

Suriye'de sıcak gelişme! Aidiyeti henüz resmen doğrulanmamış savaş uçağından hava saldırısı

Katar'dan toprak birliği uyarısı! Diyalog çağrısı yaptılar