Eğitim
MEB e sınav başvuruları ne zaman? e sınav başvurusu nasıl yapılır? e sınav başvuru ücreti ne kadar?
Milli Eğitim Bakanlığı e sınav nedir? Basılı evrak kullanılmaksızın, sınav uygulama ve değerlendirilmesine ilişkin her türlü işlemin elektronik ortamda yapıldığı sınavlardır. Peki e sınav tarihleri ne zaman? MEB e sınav başvuru şartları neler? e sınav üzerinden sınav nasıl yapılır? e sınav başvuru ücreti ne kadar?
e-Sınav; basılı evrak kullanılmaksızın sınav uygulama ve değerlendirilmesine ilişkin her türlü işlemin elektronik ortamda yapıldığı sınavlardır. Genel Müdürlük tarafından e-Sınav salonu açılan merkezlerde, belirlenen tarih ve saatlerde “Özel MTSK Modülü” üzerinden yapılan başvurular dikkate alınarak yapılmaktadır.
Kursiyerler, kayıtlı oldukları Özel MTSK Müdürlüğünün bulunduğu ilde e-Sınava alınacaklardır. Özel MTSK müdürlüğüne kayıt yaptırarak sorumlu olduğu derslerin eğitimlerini tamamlayan tüm kursiyerler e-Sınav başvurusu yapar. e-Sınava katılmak için kursiyer bilgilerinin doğru ve eksiksiz olarak e-Sınav randevu sistemi ile belirlenen başvuru tarihleri arasında, Özel MTSK Modülüne girilmiş olması gerekmektedir. e-Sınav başvurusunda bulunup randevusu onaylanan kursiyer, mazeretini belgelendirmek kaydıyla e-Sınav randevu tarihinden en az 4 (dört) gün önce randevusunu değiştirebilir. e-Sınav randevusu olan ve sınava girmeyen kursiyer 1 (bir) sınav hakkını kullanmış sayılır. Mazereti nedeniyle e-Sınava giremeyen kursiyer hakkında, 29/5/2013 tarihli ve 28661 sayılı Resmî Gazete‘ de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılır.
e sınav kaydı nasıl yapılır?
Mazeret belgelerinin doğruluğundan kursiyer, sisteme bilgilerin doğru işlenmesinden Özel MTSK müdürlüğü ve kursun bağlı bulunduğu il/ilçe milli eğitim müdürlüğü sorumludur. Sınav hakkı biten kursiyerin dosyası kapandığı için Özel MTSK müdürlüğüne yeni kayıt yapılması gerekmektedir.
Kursiyer, katıldığı e-Sınav uygulamasında başarısız olması durumunda en erken 15 (on beş) gün sonra, en geç 45 (kırk beş) gün içinde randevu alarak sınava girmek zorundadır. Randevu başvurusu kursiyerin başarısız olduğu tarihten 1 (bir) gün sonra başlatılacaktır.
Randevu tarihi 15 (on beş) gün sonrasına verilebilecektir. Sisteme girilen kursiyere ait fotoğraf girişinin dikkatlice yapılması, sisteme girilecek olan fotoğrafın son 6 (altı) ay içinde çekilmiş, renkli ve biyometrik olması gerekmektedir. Fotoğrafların uygun şekilde sisteme yüklenmesinden ve hatalı yükleme sonucu oluşabilecek durumlardan, kursiyer ve kurs müdürlükleri ile il/ilçe milli eğitim müdürlükleri eşit oranda sorumlu olacaklardır. e sınav başvurusu nasıl yapılır? Kursiyer, e-Sınav başvurusunu, sınav ücretini yatırdıktan sonra bağlı olduğu Özel MTSK müdürlüğü aracılığıyla yapacaktır.
e sınav başvuru şartları nelerdir?
a) Kursiyerin “M” “A1” “A2” “A” “B1” “B” “D1” “D” “C1” “C” “F” ve “G”sertifika türünden teorik eğitimini tamamlamış olması,
b) Kursiyerin e-Sınav ücretini yatırmış olması,
c) Kursiyerin e-Sınav Randevu Sistemi üzerinden sınav randevusu almış olması,
ç) Kursiyerin son katıldığı e-Sınav uygulamasının üzerinden en az 15 (on beş) gün geçmiş olması.
e sınav merkezleri
MEB'in e-sınav merkezlerinden 2018 yılında 81 il ve 14 ilçe merkezi olmak üzere 95 merkezde 124 salonda aynı anda 3 bin 250 kişi yararlanabiliyordu. Bakanlık son 2 yılda özellikle ilçelerde bu sınav merkezlerine erişimi artırmaya çalışarak 2020'de ilçe merkez sayısını 70'e, e-sınav merkez sayısını da 151'e çıkarttı. e sınav giriş sınavı ve tüm detaylar için tıklayın