AKİT MENÜ

Gündem

Muharrem İnce'den muhalefete zor soru: 20 yıldır Erdoğan yıpranmıyor da sen niye yıpranıyorsun?

Memleket Partisi Genel Başkanı Muharrem İnce, Millet İttifakı'nın cumhurbaşkanı adayını 'yıpranır' diye açıklamamasına tepki göstererek, "Muhalefet, adayını 'yıpranmasın' diye belli etmeyecekmiş, Erdoğan yıpranmıyor da sen niye yıpranıyorsun?" dedi.

Memleket Partisi Genel Başkanı Muharrem İnce, Millet İttifakı'nın Cumhurbaşkanı adayını açıklamamasına ilişkin olarak "Muhalefet, adayını erken belli etmeyecekmiş, yıpranırmış. 20 senedir Erdoğan orada yıpranmıyor da sen niye yıpranıyorsun?" dedi.

İnce, İzmir'de üniversite öğrencileriyle yaptığı konuşmada siyasetin "salıdan salıya birbirine hakaret etmek" olmaması, geleceğin konuşulması gerektiğini söyledi. İnce, bilim, hukuk, yapay zeka, iklim değişikliği gibi konuların tartışılmasını istedi.

Muhalefete tepki: "20 senedir Erdoğan yıpranmıyor da sen niye yıpranıyorsun?"

İnce, Millet İttifakı'nın cumhurbaşkanı adayını açıklamaması hakkında, "Hiçbiri kendine güvenemiyor, 'Ben Erdoğan'ı yenerim' diyemiyor. Ben diyorum, onu yenerim diyorum. Muhalefet, adayını erken belli etmeyecekmiş, yıpranırmış. 20 senedir Erdoğan orada yıpranmıyor da sen niye yıpranıyorsun?" dedi.

M. Kemal ve İstanbul Sözleşmesi'ne değinilmediği için eleştirdi

Altı muhalefet partisi liderinin imzaladığı Güçlendirilmiş Parlamenter Sistem Mutabakat Metni'ne değinen İnce, metinde 'Atatürk'ün isminin geçmediğini, İstanbul Sözleşmesi'ne değinilmediğini söyledi.

"CHP'ye 'Yeter ki AKP gelmesin' diye oy veriyorlar"

Bu mutabakatın yürüyeceğine inanmadığını savunan İnce, muhalefetin oylarını böldükleri eleştirisiyle ilgili bir soru üzerine, şunları kaydetti:

"Bunu söyleyenler matematik bilmeyenler. İkili bir sistem var, bir iktidar tarafı, bir de muhalefet. Ben Cumhur İttifakı'na geçmediğim sürece bu tarafta kalmış oluyorum. O zaman bölme olmaz. Biz muhalefet tarafında kaldığımız için oy bölmesi yok. Bunu söyleyen yalancılar korkuyorlar. İzmir'de CHP'den bir sürü memnuniyetsiz var. 'Yeter ki AKP gelmesin' diye oy veriyorlar CHP'ye. O oyları kaybetmek istemiyorlar, dolayısıyla 'oyları bölüyorlar' diyorlar. Bizim gidip Erdoğan'ı destekleyecek halimiz yok. Ama yeni bir yol açmak istiyoruz."

Yorumlara Git

ABD ile İran arasındaki barış rafa kalktı

Dışişleri'nden İsrail’in Ermeni iftirasına tepki: Türkiye'ye iftira atarak kurtulamazsınız! Soykırımcısınız, hesap vereceksiniz!

Büyükelçilik harekete geçti: Mekke'de sokaklarda yaşayan Sivaslı Ali amca vatanına dönüyor

Dünya Kupası'ndan elendiler! O ülkenin devlet başkanı milli takım için soruşturma başlatılmasını istedi

Solcular, ekonomistler o işler öyle boş lafla olmuyor! Al sana üretim: Elektrikte üretim tüketimi, ihracat ithalatı geçti