AKİT MENÜ

Gündem

Çorum'da yol kenarına dökülen tonlarca soğanla ilgili flaş gelişme

Çorum'un Alaca ilçesinde yol kenarına dökülen tonlarca soğan için belediye ekipleri harekete geçti.

Güncelleme Tarihi:

Çorum'da Alaca ilçesinde karayolu kenarına dökülen soğanları gören vatandaşlar belediye ekiplerine haber verdi. Tonlarca soğan, bölgeye gelen zabıtalar tarafından imha edildi. Belediye Başkan Yardımcısı tarafından yapılan açıklamada, söz konusu soğanların çürük olduğu için ayrıldığı bilgisi verildi.

Alaca- Yozgat karayolu kenarına dökülmüş tonlarca soğan olduğunu gören vatandaşlar, belediye ekiplerine haber verdi. Alanda inceleme yapan Alaca Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri soğanları döken kişi veya kişileri, tespit etmek için inceleme başlattı.

Tonlarca soğan imha edildi

Yol kenarına dökülen tonlarca soğan, bugün Alaca Belediyesi Zabıta ekipleri tarafından toplanarak imha edildi. Soğanların döküldüğü alan dronla havadan görüntülendi.

Tüketime uygun olmayanlar ayrılıyor

Alaca Belediye Başkan Yardımcısı Fatih Arslan, yaptığı açıklamada, ilçede üretilen soğanın Türkiye'nin her yerine satıldığını, tüccarların satmadan önce soğanı elediklerini, iyi durumda olan soğanların paketlendiğini, tüketime uygun olmayanların da atılmak üzere ayrıldığını söyledi.

Alaca Belediyesi olarak atık soğanlar için toplama merkezleri oluşturduklarını dile getiren Arslan, merkezlerde biriken soğanların imha edildiğini anlattı.

Çürümüş soğanlar

Arslan, yol kenarına dökülen soğanların da tüketilemeyecek durumda olduğunu belirterek, "Yol kenarına atılan soğanlar çürümüş soğanlar. Yani çiftçilerimiz deposundaki soğanı alıp buraya dökmüyor. Satacağı soğanın firesini döküyor." diye konuştu.

Öte yandan Ticaret Bakanlığı şu açıklamayı yaptı:

Son dönemlerde sosyal medyada eski tarihli bazı görüntüler kullanılarak çeşitli sebzelerin çöpe döküldüğüne dair haberler servis edilmekte ve kamuoyunu yanıltmak amacıyla bir algı operasyonu yürütülmektedir.

Bu görüntülere ilişkin doğru bilgileri kamuoyu ile paylaşıyoruz:

İki gündür sosyal medyada dolaştırılan "Biber Üreticisinin Biberleri Ormana Dökmesi" görüntüsü 4 Mayıs 2021 tarihine aittir. Bu tarih pandemi nedeniyle tam kapama dönemine denk gelmektedir. Bu dönemde pazaryerlerinin kapalı olması nedeniyle üreticiler ürünlerini satamamıştır. Ancak bu görüntüler sanki dün gerçeklemiş gibi servis edilmektedir.

Yine "İstanbul Toptancı Halinde Sebzelerin Çöpe Dökülmesi" görüntüleri 2019 Yılı Kurban Bayramı tatilinin bittiği güne ait olup, bayram boyunca toptancı halinin kapalı olması nedeniyle satılamayarak, özelliğini kaybeden ürünlerin imhasına ilişkindir. İmhanın usulüne uygun yapılmaması nedeniyle gerekli cezai işlem uygulanmıştır. Bu görüntüler de maksatlı olarak yeniymiş gibi servis edilmiştir.

 
 
Yorumlara Git

Netanyahu savaşı Suriye’ye taşıdı! Köy köy İşgal ediyorlar

Ali Rıza Demircan Hoca yazdı! Kadir İnanır'ın yolcuğu nereye?

Aileyi ifsad akımlara geçit yok! Onursuzlardan sözde onur yürüyüşü

Zaporijya NGS'ye 60'tan fazla saldırı düzenledi Ukrayna’dan tehlikeli oyun

Kafalarda soru işaretleri oluştu! Van Barosu’ndan Rojin Kabaiş kararı