AKİT MENÜ

Gündem

İzni biten mahkumlar Bakırköy'de toplandı! 'Cezaevine dönmek istemiyoruz'

Pandemi nedeniyle Nisan 2020'den itibaren açık cezaevlerinden evlerine gönderilen mahkumların salgın izninin Mayıs ayı sonunda biteceği açıklandı. Karar sonrası mahkûmlar ve aileleri cezaevine dönmemek için Bakırköy Meydanı'nda bir araya gelerek eylem yaptı.

Güncelleme Tarihi:

This browser does not support the video element.

Türkiye’de koronavirüs pandemisi nedeniyle açık cezaevlerindeki mahkumlar, Nisan 2020'den bu yana geçici olarak evlerine gönderilmişti. Açık cezaevi hükümlülerinin salgın izni uygulaması için geçtiğimiz gün beklenen açıklama geldi.

İzinler 31 Mayıs'ta sona erecek

Adalet Bakanlığına bağlı Ceza Ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü tarafından Covid-19 izinlerine ilişkin yapılan duyuruya göre, açık ceza infaz kurumlarında bulunanlar ile kapalı ceza infaz kurumunda bulunup da açık ceza infaz kurumlarına ayrılmaya hak kazanan hükümlüler, 5275 sayılı yasanın 105/A maddesi kapsamında denetimli serbestlik tedbiri uygulanarak cezasının infazına karar verilen hükümlüler, Türkiye’de yaşanan salgın süreci nedeniyle Covid-19 iznine gönderilmiş olup söz konusu izinler 31 Mayıs’ta sona erecek. Buna göre mahkûmlara cezaevlerine dönmeleri için tebligat gönderilecek. Cezaevine dönmeyen mahkûmlar ise firari sayılacak.

 'Herkes ikinci şansı hak eder'

Yapılan açıklama aylardır evlerinde olan binlerce mahkumun ay sonunda cezaevine geri döneceğini bildirdi. Karar sonrası Bakırköy Meydanı'nda toplanan mahkum ve mahkum yakınları bir araya gelerek cezaevine dönmek istemediklerini ifade etti. Mahkumlar, 'Herkes ikinci şansı hak eder' sloganlarıyla eylem yaptı.

 

Yorumlara Git

Eski Bakan'dan çarpıcı tespit! Şimdiye dek hiç bu kadar aşağılanmadık

Feodalizm Avrupa'ya geri döndü! Kıdemsizlere fırın kıdemlilere yayla

Bitik CHP okeye dönüyor! Hortumcu Mahmut konuştu kimse iplemedi

AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik: Terörsüz Türkiye'de yeni aşamaya geçiyoruz

Villa başına haraç, meclis üyelerine zarfla ‘kara para’ maaş! CHP’li şile Belediyesi’nde milyonluk soygun!