Gündem
İzmir kokuyor, Tunç Soyer şov yapıyor
Şehrin koku problemine çözüm bulanmayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın açıklamasına rağmen hala şovuna devam ediyor.
YENİ AKİT / ANKARA
Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın “Brezilya donanmasına ait Nae Sao Paulo gemisinin Aliağa'da sökümünde risk yoktur” demesine rağmen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer sosyal medya hesabı üzerinden hala şov yapma peşinde.
İzmir’deki koku problemine yıllardır çare olamayan Soyer sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımlarda, “Asbestli gemiyi şehrimizde istemiyoruz. Kimilerine göre 900 ton, Bakanlığa göre 9.6 ton asbest getirecek. Geminin şehrimize tüm zehirli atıklardan arındırılmadan gelmesini kabul etmiyoruz. Günümüzde bir mandıra açarken dahi kurumlardan ÇED raporu almak zorunludur. Oysa binlerce tonluk gemileri söken, yarattığı emisyon ve kirliliğin ölçümü ve kriterleri tespit edilemeyen Aliağa’daki gemi söküm tesisleri için böyle bir zorunluluk yoktur. Bu acilen değişmelidir. İzmir’imiz hiç kimsenin zehirli atıklarını kabul edecek bir çöplük değildir. Bu iki koşul yerine getirilene kadar bu geminin şehrimize gelmesine asla rıza göstermeyecek, kabul etmeyeceğiz” dedi.