AKİT MENÜ

Gündem

Kastamonu'da flaş karantina! 16 köye giriş çıkışlar kapatıldı

Kastamonu'da şap hastalığının görülmesi üzerine 16 köyde karantina uygulanırken, giriş çıkışlar kapatıldı. Hastalığın hayvanlardan insanlara bulaşabileceği belirtilirken, canlı hayvan pazarı ise kapatıldı.

Kastamonu'nun Taşköprü ilçesine bağlı Aşağışehirören ve Yukarışehirören köyünde şap hastalığı görüldü. Şap hastalığının görülmesiyle birlikte Kastamonu İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, hastalığın görüldüğü köylerde giriş ve çıkışları yasakladı.

Hayvan pazarı kapatıldı

Ayrıca Taşköprü'nün Aşağışehirören ve Yukarışehirören köylerinde yaklaşık 2 kilometrelik alanda karantinaya alındı. İki köyün karantinaya alınmasının ardından tedbir amacıyla Taşköprü Canlı Hayvan Pazarı da ikinci bir emre kadar kapatıldı.

Giriş çıkışlar kapatıldı

Öte yandan, Kastamonu'nun merkeze bağlı Kuzyaka bölgesinde 14 köyde şarbon hastalığı görüldü. Hastalığın görülmesiyle birlikte Kastamonu İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Kastamonu Veteriner Hekimler Odası Başkanlığı ekipleri, Kuzyaka bölgesinde bulunan 14 köyü karantinaya alarak giriş çıkışları yasakladı. Şarbon hastalığının hayvanlardan insanlara geçebilen özellikle akciğer ve deriyi etkileyen bir hastalık olmasından ötürü Kastamonu İl Sağlık Müdürlüğü ekipleri de filyasyon çalışması yaptı. Ev ev gezen filyasyon ekipleri, temasta bulunan ya da hastalık belirtisi görülen vatandaşları takibe alarak tedavilerinin yapılmasını sağladı. Kuzyaka bölgesinde alınan tedbir ve önlemler sonrasında hastalığın etkisini yitirmesi ile birlikte karantina uygulaması kaldırıldı.

Yorumlara Git

Pekin ve Moskova'nın arka bahçesinde tarihi imza! Kazakistan ile AB arasında dev stratejik ortaklık bildirisi kabul edildi!

Macron'dan terörist Netanyahu'yu kızdıracak sözler

Yemen'de 4 yıllık ateşkes pamuk ipliğine bağlı! Husiler'den genel seferberlik, hükümetten savaş hazırlığı talimatı

Ani kararla CHP’den AK Parti’ye geçmişti! Mansur Yavaş’ın son sözleri bardağı taşırmış!

Washington duyurdu! İran ABD'ye girecek