AKİT MENÜ

Gündem

"Üniversite mezunlarına iş yok" diyen gence ders gibi cevap!

İnşaat Mühendisliği son sınıf öğrencisi bir genç ile tartışan vatandaş, "Üniversite mezunlara iş yok" sözlerine tokat gibi ifadelerle cevap verdi.

Güncelleme Tarihi:

This browser does not support the video element.

 Yeniakit.com.tr 

Ensonhaber'in Youtube kanalında, dikkat çeken bir sokak röportajı yayınlandı.

Röportajda üniversite son sınıf öğrencisi bir inşaat mühendisi adayı, inşaat işçisi ile tartıştı.

İşçiye, "Ben mezun olunca 5 bin 500-6 bin lira maaş alacağım. Sen şu anda benim alacağım paradan çok daha fazla kazanıyorsun." dedi.

O esnada araya giren orta yaşlı bir vatandaş, gençlerin, "Üniversite mezunları para kazanamıyor ,işsizlik var." gibi sözlerine ders niteliğinde bir cevap verdi.

İnşaat mühendisi ile tartışan vatandaş, şu ifadeleri kullandı:

Şimdi sen 4 yıl boyunca okudun ya, birinci sınıfta amelelik yapacaktın. İkinci sınıfta ameleliği yaparken kalfalığa geçecektin. Üçüncü sınıfta tekniker olacaktın ama acemi tekniker olacaktın. Dördüncü sınıfta da hem iş tecrübeli bir tekniker olacaktın hem diplomanı alacaktın. Sen sadece kitaptan okuduysan mezun bir işsizsin. Sadece imza yetkisi olan sıfır tecrübeli bir mühendisin topluma yönelik katma değeri çok fazla değil. Tecrübe arttıkça fiyat da artacaktır.

Yorumlara Git

Washington duyurdu! İran ABD'ye girecek

Türkiye'ye kim gidecek kavgası büyüyor: Cumhurbaşkanı ve Başbakan davalık oldu

17 kentte kırmızı alarm! Afrika sıcakları o ülkeyi esir aldı

Yine metrobüs yine arıza! Çile İstanbul çile

İçişleri Bakanlığı’ndan CHP’li belediyelere rüşvet ve örgüt darbesi! Adalar ve Silifke belediye başkanları görevden uzaklaştırıldı!