AKİT MENÜ

Ekonomi

Asker ailesine yardım 2022 başvuru: Asker ailelerine 1000 TL yardım var mı? Asker annesi maaşı başvurusu: Asker yardımı başvurusu e-devlet - Muhtaç asker ailesi yardımı sorgulama

Asker ailesine yardım başvuru detayları merak konusu oldu. Muhtaç Asker Ailesi Yardım programında, şartları sağlayan hak sahibi kişilere yardım yapılmakta. Asker ailelerine maaş yardımı ne kadar, nasıl alınır? Asker ailelerine maaş yardımı başvurusu, şartları ve diğer tüm ayrıntılar… Asker Ailelere Maaş yardımı ne kadar, nasıl alınır? Muhtaç Asker Ailesi Yardımına başvuru yapabilmek için gerekli belgeler nelerdir?

2022-11-13 23:15:30

Asker ailelerine maaş yardımı, muhtaç asker ailelerine aylık 275 Türk lirası olmak üzere iki ayda bir 550 Türk lirası şeklinde hak sahibi olanların PTT hesaplarına yatırılan. Zorunlu askerlik hizmetini yerine getirip muhtaç durumda olan er ve erbaşların ailelerine devlet maaş yardımı yapmaktadır. Asker ailelerine maaş yardımı başvuru gereklilerine yerine getiren er ve erbaşların aileleri bu yardımı en fazla 12 ay süresince almaktadırlar. Muhtaç Asker Ailesi programı kapsamında olan bu yardımdan faydalanmak isteyen asker ailelerinin Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı’na başvuru yapmaları gerekir. Gerekli evrakları toplayan ve yardımı almak için şartları sağlayan aileler, devlet tarafından sağlanan bu yardımdan askerin görev süreci boyunca yararlanabilirler. Askerlik süresine göre 6,8 ve en uzun 12 ay olacak şekilde maaş alınabilir.

Asker Ailelerine Maaş Yardımı İçin Başvuru Nasıl Yapılmalıdır?

Asker ailesine maaş yardımı için başvuru yapılması gereken yer başvuran şahsın ikamet ettiği ildeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarıdır. Başvuru için gerekli belgeler toplandıktan sonra vakfa başvurulabilir. Asker ailelerine maaş başvurusu tercihen hak sahibi tarafından yapılmalıdır. Zorunluluk halinde, ilgili belgelerin hak sahibi tarafından doldurulma şartı ile, başvuru sahibinin birinci derece yakınları tarafından yapılabilir. Daha kapsamlı bilgilere ulaşmak isteyen asker ve yakınları ikamet ettikleri ilde bağlı oldukları kaymakamlıklara danışabilirler. Doğru yönlendirilmek adına kaymakamlık ya da belediye ile iletişime geçilebilir. E-devlet hizmeti sayesinde başvuru işlemi sisteme kayıtlı T.C kimlik kartı ile gerçekleştirilebilir. E-devlet sisteminde sorgu kısmına ‘Sosyal Yardım Başvuru Hizmeti’ yazarak başvuru yapılacak ekrana ulaşmak mümkündür.

Asker Ailelerine Maaş Yardımı İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Asker ailelerine maaş yardımı uygulaması için gerekli belgeler şu şekildedir;

Başvuruda bulunan vatandaşın T.C kimlik belgesi,

Vakıf Mütevelli Heyeti tarafından alınan muhtaçlık belgesi,

Başvuru formu,

Uygulamadan yararlanmak isteyen asker aileleri sadece bu belgelerle başvurabilirler. Ayrıca askerlik başvuru görevini yerine getirecek olanların sistemde sevk tarihlerinin görünmesi gerekir. Başvuran kişinin daha önce vakıfta bir kaydı bulunmuyor ise ‘MAAY (muhtaç asker ailesi yardımı) Sözleşmesi’ ve ‘Hane Başvuru Kayıt’ formlarının doldurulması gerekir.

Kimler Asker Ailelerine Maaş Yardımından Kimler Faydalanabilir?

Askere giden kişi evli ise, programdan resmi nikâhlı eşi faydalandırılır. Askere giden kişi bekâr ise başvuru önceliği annenindir; anne hayatta değil ise baba başvuruda bulunabilir. medyahaber'e göre; MAAY programından yararlanacaklar, başvuru şartlarını yerine getiren er ve erbaşların aileleridir. Başvuru bu aile yakınları tarafından yapılmalıdır. Asker ailelerine maaş yardımı uygulamasından faydalanacak kişiler sırasıyla;

Askerlik görevini yerine getiren evli ise öncelik her zaman nikahlı eşindedir.

Askerlik görevini yapmakta olan bekar ise, başvuru önceliği annesine aittir.

Askere giden bekarsa ve annesi hayatta değilse babası başvuruda bulunabilir

Asker Ailelerine Maaş Yardımından Faydalanabilmek İçin Şartlar Nelerdir?

MAAY yardım programından faydalanmak için bazı şartların yerine getirilmesi gerekiyor. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından uygulanan MAAY programı için gereklilikler şu şekildedir:

Askerlik görevine başlamış veya başlamak üzere olanların, herhangi bir sosyal güvencelerinin olmaması ve bunun mütevelli heyeti kararıyla tespit edilmiş olması,

Askerin hanesinde kişi başına düşen gelir, asgari ücretin üçte birinde az ise, asker ailesine maaş yardımında bulunuluyor.

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından yapılacak gelir testinde, hanede yaşayan kişi sayısına düşen milli gelir hesaplanıyor. Bu gelir o tarihte geçerli olan asgari ücretin üçte birinden az ise asker aileleri maaş yardımı programından faydalanabiliyorlar.

MAAY programından Yararlanmak İçin Diğer Koşullar ve Şartlar Nelerdir?

Asker ailelerine maaş yardımı için başvuruda bulunan aile yakınlarından anne ve baba boşanmışlar ise asker eş güdümlü olarak kiminle ikamet ediyorsa, asker ailelerine maaş yardımı programına birlikte yaşadığı yakını başvuruda bulunabilir. Asker ailelerine maaş yardımına başvuruda bulunan eşlerin, başvuru esnasında aynı evde ikamet etmesine gerek yoktur. Bu yardımdan yararlanma sınırı askerin eşi, annesi ve babası olarak belirlenmiştir. Askerin kardeşleri, büyükannesi veya büyükbabası bu maaştan faydalanamaz.

Hükümlü ve tutuklu olanlar asker ailelerine maaş yardımından faydalanamazlar. Askerin yardımdan faydalanacak yakını huzur evinde kalıyor ise, masrafları huzurevi tarafından karşılanacağı için bu yardım maaşından faydalanamaz.

Faydalanma sırasında olanlardan birinin gaipliğine mahkeme tarafından karar verilmiş ise, sıralamadaki bir diğer kişi bu maaşı alma hakkına sahip olur. Askerlik görevini yerine getirecek olan ile resmi nikahı bulunmayan partneri bu maaştan faydalanamaz. Eşin bir sosyal güvencesinin olduğu tespit edilirse, asker eşi bu yardımdan yararlanamaz. Ayrıca eşler arasında başvuru esansında süren bir boşanma davası söz konusu ise, asker eşi dava sonuçlanana kadar bu maaştan faydalanmaya devam eder.

MAAY Ne Kadar Süre ile Alınabilir?

Muhtaç asker ailesi yardımı, askerin er, 4 aylık er, 6/8 aylık er sözleşmesine sahip olması durumunda 12 ay süre ile alınabilir. Şartları sağlayan vatandaşların, aylık 275 Türk lirası olmak üzere her iki ayda bir 550 Türk lirası PTT hesaplarına yatırılmaktadır.

Asker Ailelerine Maaş Yardımı Ödemeleri Hangi Tarihlerde Yapılır?

MAAY (muhtaç asker ailelerine yardım) ödemeleri yılın çift ayları olan Şubat, Nisan, Haziran, Ağustos, Ekim ve Aralık aylarında yapılır. Asker ailelerine maaş yardımı ödemeleri belirtilen ödeme aylarının 24’ü ve 28’i arasında yapılır. Tarihler T.C kimlik numarasının son hanesine göre belirlenir. T.C kimlik numarasının son rakamı ‘0’ olanlar ödemelerini ayın 24’ünde, ‘2’ olanlar ödeme ayının 25’inde, ‘4’ olanlar ilgili ayın 26’sında, ‘6’ olanlar ilgili ayın 27’ sinde, ‘8’ olanlar ise ilgili ödeme ayının 28’inde ödemelerini alabilirler. Ödeme günü cumartesi gününe denk gelenler ödemelerini bir önceki cuma günü alabilirler. Ödeme günü pazar gününe denk gelenler ödemeleri bir sonraki pazartesi günü alabilirler. Ödemeler PTT hesabınıza yatırılır.

Asker Ailelerine Maaş Yardımı Başvurusu Ne Kadar Sürede Sonuçlanır?

Asker ailelerine yardım başvurusu sonuçlanması en fazla 30 günü bulur. Komisyon tarafından değerlendirilen başvuruların olumlu veya olumsuz cevabı ilgililere en geç bir ay sonunda telefon ya da mail yoluyla bildirilir. Aynı zamanda bakanlığın internet sitesinden T.C kimlik numarası ile sorgulayarak sonucu öğrenmek mümkündür.

Asker Ailelerine Maaş Yardımı Kapsamında Başvuru Sonuçlanmazsa Ne Yapılır?

MAAY başvurusu sonucunuz gelmediyse ve bir ay içerisinde bilgi alamazsa arayarak başvurusunun sonucunu sorgulayabilir. Asker ailelerine maaş yardımı başvurusunun sonuçlanabilmesi için, zorunlu askerlik hizmetini yerine getirecek olanların, askerliğine ilişkin bilgilerinin Millî Savunma Bakanlığı tarafından sisteme girilmesi gerektiğinden, belgelerin sonuçlanması zaman alabilir.

Şartlı Eğitim ve Sağlık Yardımı Alan Kişiler MAAY ’den Yararlanabilir mi?

Asker ailelerine maaş yardımı uygulamasından, şartlı eğitim ve sağlık yardımı alan kişilerde faydalanabilirler. Fakat herhangi bir sigortaya sahip olunmaması gerekir.

Asker Ailelerine Yapılan Maaş Yardımının İptal Edilmesi, Durdurulması ve Yeniden Başlatılması

Asker ailelerinin muhtaçlık durumunun ortadan kalkmasının Mütevelli heyeti tarafından tespit edilmesi durumunda maaş yardımı iptal edilir. Bunların dışında;

Askerlik görevini yerine getirenin resmi olarak görev süresinin bitmesi,

Maaş yardımından faydalanan yakının (eş, anne, baba) vefatı,

Askerlik görevini yerine getirenin vefatı,

Yardım uygulamasından faydalanan yakının, yardım bölgesinden farklı bir yere taşınması (bu durumda yeni taşınılan yerde bulunan Sosyal Yardımlaşma Vakfına başvuruda bulunulur.),

Askerin kaçak durumuna düşmesi,

Askerin yardımdan faydalanan yakınının herhangi bir sosyal güvenceye sahip olduğunun tespit edilmesi durumunda yardımlar iptal edilebilir, geçici olarak durdurulabilir veya iptal edilebilir.

Asker ailelerine maaş yardımı uygulaması kapsamında, mütevelli heyeti tarafından tekrar araştırmaya tabii tutulan durumlarda yardımı geçici olarak durdurma kararı alınırsa, vatandaş geriye dönük ödeme alamaz.

https://www.aile.gov.tr sitesinden aldığımız verilere göre bilgiler (13.11.2022) 

Muhtaç Asker Ailesi Yardım ödemesi ne kadardır?

Aylık 275 TL olmak üzere 2 ayda bir 550 TL’lik düzenli ödeme hak sahibi vatandaşlarımızın PTT’deki hesaplarına yatırılmaktadır.

Muhtaç Asker Ailesi Yardımına başvuru yapabilmek için gerekli belgeler nelerdir?

Başvuran kişinin T.C. Kimlik Numaralı nüfus cüzdanı. Bunun dışında vatandaşlarımızdan herhangi bir belge talep edilmemektedir.

Muhtaç Asker Ailesi Yardımına başvuru yapabilmek için gerekli belgeler nelerdir?

2022 sayılı Kanuna göre Yaşlılık- Engelli Maaşı alan ve eşi/oğlu askerde olan kişiler ayrıca bu yardım programından da Vakıf Mütevelli Heyeti tarafından muhtaçlık kararı verilmesi şartıyla faydalanabilmektedir.

Muhtaç Asker Ailesi Yardımı kapsamında ne kadar süre ödeme alabilirim?

Muhtaç Asker Ailelerine Yardım Programı askerlik süresince devam etmekte olup en fazla on iki ay sürmektedir.

Muhtaç Asker Ailesi Yardımı kapsamında geriye dönük ödeme alabilir mi?

Muhtaç Asker Ailesi yardım programında Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına başvuru yaptığınız tarih baz alındığından, sadece kabul edilme tarihiyle ilgili geriye dönük ödeme alınabilir. İade edilen ödemelerle ilgili geriye yönelik ödeme alınamamaktadır.

Muhtaç Asker Ailesi Yardımı kapsamında başvuru yaptım dosyam sonuçlanmadı ne yapabilirim?

Başvurunun sonuçlanabilmesi için kişinin askerlik durumuna ilişkin belgenin Milli Savunma Bakanlığı aracılığıyla sisteme işlenmesi gerektiğinden, ilgili durum bilgisinin güncellenebilmesi zaman alabilmektedir. Başvuru sahibi ilerleyen zamanlarda tekrar arayarak yardım durumuna ilişkin bilgi edinebilir.

Muhtaç Asker Ailesi Yardımı - Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı resmi sitesinden güncel bilgileri alabilirsiniz. TIKLAYINIZ

Yorumlara Git

Dünyanın en zengini bile olsa başı dertte!

FETÖ’cüler siyonistleri taklit etmiş

Türkiye'nin hamlesi o ülkeleri köşeye sıkıştırdı! ROKETSAN'ın ALKA lazer silahı bakın ne yapacak!

Türkiye'nin hamlesi İran ve Rusya'yı köşeye sıkıştırdı! Ucuza vermekten başka çareleri kalmadı

Recep Canpolat kendini ele verdi! Bir yanda FETÖ’cü ile koyu sohbet bir yanda Türk milliyetçisi!