AKİT MENÜ

Ekonomi

675 bin kişiye yeni iş imkanı

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Vodafone ve PwC Türkiye, 'Geleceğe Hazırlanırken Türkiye Perakende Sektörü Raporu'nu açıkladı. Toplantıda konuşan BMD Başkanı Sami Kariyo "2023 yılına kadar yurt içinde 675 bin kişiye yeni istihdam imkânı oluşturacağız" dedi.

Türkiye perakende sektörünün önde gelen firmalarıyla yapılan değerlendirmelere dayanılarak hazırlanan rapor hakkında, BMD Başkanı Sami Kariyo, BMD Başkan Yardımcısı Jaklin Güner ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy bilgi verdi.

Toplantıda konuşan BMD Başkanı Sami Kariyo, 'Geleceğe Hazırlanırken Türkiye Perakende Sektörü Raporu' ile dijital değişim ve dönüşümün yaşandığı dünyada sektöre bir yol haritası sunduklarını belirtti.

Kariyo, "2015 sonu itibarıyla 700 milyar TL'lik büyüklüğe ulaşan toplam perakende pazarı, 2 milyondan fazla kişiye istihdam imkânı sağladı. En çok gelir ve kurumlar vergisi yaratan sektörler arasında ilk sıralarda yer aldı. 2015 yılını 47 milyar dolar satış büyüklüğüyle tamamlayan BMD üyesi markalar ise 350 binden fazla kişiye istihdam yarattı ve 90 ülkede 3 binden fazla satış noktasına ulaştı. BMD üyelerinin, 2023 yılında 114 milyar doların üzerinde bir ciroya ulaşmasını öngörüyoruz. 2023 yılına kadar yurtiçinde mağaza sayımızı 65 binden 157 bine çıkarıp 675 bin kişiye yeni istihdam imkânı yaratacağız. Böylece, BMD üyelerinin çalışan sayısı 1 milyonu aşacak. Yurtdışında ise halen 3 binin üzerinde olan mağaza sayımızı 20 bine taşıyıp uluslararası alanda daha da rekabetçi olacağız" dedi. 

 

"Teknolojinin sunduğu imkanlar bireyi güçlendiriyor"

Teknolojinin sunduğu imkanlar sayesinde bireyin güçlendiğini kaydeden Sami Kariyo, bireyin perakendecilerden sadece ürün değil, bir alışveriş deneyimi de beklediğinin altını çizdi. Kariyo, "Rapor ile değişen dünyayı daha kolay anlamamızı sağlayacak, perakendede hızlı dönüşümü yakalamamızı kolaylaştıracak, bir anlamda gelişmeleri hepimize tercüme edecek bir çalışma kurgulayarak, markalarımıza bir yol haritası oluşturmaya çalıştık. Markalarımıza yeni trend ve uygulamaları aktarmaya çalışırken, organizasyonlarını bu düzene nasıl uyarlayabileceklerinin ipuçlarını verdik" diye konuştu..

"Temel zorluklar dijitalleşme ile aşılacak"

Perakende sektörünü bekleyen temel değişim alanlarından birinin Dijital Dönüşüm olduğuna dikkat çeken Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ise, "Gerek online ortamda gerekse mağaza ortamında kesintisiz akan bir perakende deneyimi yaratmanın ne kadar önemli olduğunu iyi biliyoruz. Bu bakış açısıyla, mağazalardan depolara, perakende sektörünün tüm bileşenlerini birbirine bağlayan, her şeyin ve herkesin daha iyi bağlantılı olmasını sağlayan teknolojiler sunuyoruz. Türkiye'de de Dijital Dönüşüm vizyonumuzla, her sektörde olduğu gibi perakende sektöründe de dijitalleşmenin öncüsü olmayı hedefliyoruz. Perakende sektörünün, karşı karşıya olduğu temel zorlukları etkili ve sürdürülebilir bir biçimde çözmek için, teknolojik gelişime ayak uydurmak ve dijitalleşerek gelişme fırsatını çok iyi değerlendirmek zorundayız" şeklinde konuştu.

Yorumlara Git

İşgalciler Somaliland'in hamiliğine soyundu

Duyarlı STK’lardan operasyonlara destek: Madde bağımlığı bekaa sorunu haline geldi

CHP'nin İstanbul'daki kalesine grev kararı asıldı

Her anı rezalet! Aldattığı karısını, sevgilisi ile kız arkadaşına öldürtmüş!

Ömer Çelik'ten Suriye mesajı