AKİT MENÜ

Teknoloji

Türkiye'de cep telefonu değiştirme sıklığı ne?

DORinsight firmasının yaptığı Türkiye'deki kapsamlı araştırmalara göre, Türkiye'de cep telefonu değiştirme sıklığı, akıllı telefon tercihinde öne çıkan markalar ve ortalama satın alma için ayrılan bütçeleri detaylı bir şekilde sizlerle paylaşıyoruz.

Güncelleme Tarihi:

DORinsight firmasının yaptığı Türkiye'deki kapsamlı araştırmalara göre, Türkiye'de cep telefonu değiştirme sıklığı, akıllı telefon tercihinde öne çıkan markalar ve ortalama satın alma için ayrılan bütçeleri detaylı bir şekilde sizlerle paylaşıyoruz.

7 - 15 Nisan tarihleri arasında, online olarak yapılan araştırmaya, ABC1C2DE sosyo - ekonomik segmente mensup 9 bin 519 kişi katıldı. İşte o araştırma ve sonuçları.

TÜRKİYE'DE CEP TELEFONU DEĞİŞTİRME SIKLIĞI 2.5 YIL!

Türkiye'de kullanıcılar, ortalama 2.5 yılda bir telefonlarını değiştirdiklerini açıkladılar.

Katılımcıların yüzde 39’u akıllı telefonlarını her 2 yılda bir değiştiriyor. Geriye kalan katılımcıların yüzde 44’ü 3 yıldan sonra telefonlarını değiştirirken, yüzde 11’i ise her yıl değiştirdiğini belirtti.

Telefonunu değiştirmeyen katılımcılar ise yüzde 6 oranında kaldı. Akıllı telefon dışındaki teknolojik ürünlerin değişme sıklığı incelendiğinde ise katılımcıların yüzde 23’ü ürünlerini her 3 yılda bir, yüzde 19’u her 2 yılda bir, yüzde 43’ü 4 yıldan fazla bir süreden sonra yeni teknolojik ürünler satın alıp eskisini değiştirdiklerini dile getirdi.

AKILLI TELEFON İÇİN NE YAŞ FARK EDİYOR NE DE CİNSİYET

Araştırma sonucuna göre katılımcıların yüzde 95’i akıllı telefon kullanıyor. Kadın-erkek oranlarına ve yaş dağılımına baktığımızda ise hemen hemen her yaş grubunun ve iki cinsiyetin de 10’da 9’unun akıllı telefon kullanıldığı dikkatlerden kaçmadı.

Akıllı telefondan sonra en çok kullanılan diğer teknolojik ürünler ise yüzde 89 oy oranı ile bilgisayar ve yüzde 60 oy oranı ile tablet oldu. Ankete katılanların bu ürünleri kullanım sıklığı da günde ortalama 7 saat.

TELEFON ALIRKEN ORTALAMA BÜTÇEMİZ NE KADAR, TELEFONLARI NEREDEN ALIYORUZ?

Tüketicilerin teknolojik ürünlerini en çok satın aldığı yerlerin başında fiziksel teknoloji mağazaları yer alırken diğer tercihleri ise yüzde 57 oy oranı ile internet, yüzde 20 ile operatör bayileri ve yüzde 16 ile süpermarketler. Katılımcıların yarısından çoğunun bu ürünler için ayırdıkları yıllık bütçe ise 1.001 - 5.000 TL arasında olurken harcadıkları ortalama bütçenin ise 3.102 TL olduğu ortaya çıktı.

MÜZİK, İNTERNETTEN DİNLENİYOR

Katılımcıların yüzde 66’sı bilgisayarları aracılığıyla internet üzerinden ve müzik indirme sitelerinden müziklerini dinlemeyi tercih ettiğini belirtirken geriye kalan katılımcıların yüzde 36’sının radyodan, yüzde 25’inin Spotify, Deezer gibi müzik uygulamalarından, yüzde 13’ünün de iTunes’dan dinlediği tespit edildi.

NEREDEYSE İKİ KİŞİDEN BİRİ ARTIK 4,5G KULLANIYOR

Yenilenen internet hızıyla beraber 4,5G’ye geçenlerin sayısı da oldukça arttı. Katılımcıların yüzde 49’u 4,5G’ye geçtiğini, yüzde 51’i de henüz geçmediğini belirtti.

 

(Shiftdelete)

Yorumlara Git

İran'ın nükleer programı raporu: 'Hamaney küçük savaş başlıkların üretimini emretti' iddiası! O rapor

Sadettin Saran gözaltına alındı

KKTC’de şap hastalığı paniğe neden oldu! Ardından Rum Veteriner Dairesi tüm dünyaya ilan etti: Kırmızı alarmda

CHP'li belediyeden '15 Temmuz' skandalı

Yeni yasa 1 Ocak itibariyle yürürlükte: Askerlik formunu doldurmayanlara 51 bin TL ceza