AKİT MENÜ

Ekonomi

Sosyal medyaki yorumlar alışverişte tercihimizi etkiliyor

Tüketicilerin doğrudan mağazaya gitmek yerine internetten fiyatları incelediğine vurgu yapan IBM İş ve Teknoloji Hizmetleri Danışmanı İhsan Solak’a göre sosyal medya paylaşımları tüketicilerin tercihlerini etkiliyor.

Aralarında Türkiye’nin de olduğu 16 ülkede 30 binden fazla kişiyle görüşülerek hazırlanan IBM İş Değerleri Enstitüsü’nün yeni Perakende Raporu’na göre 2013 yılında tüketicilerin yüzde 72’si mağazadan, yüzde 27’si ise internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor. Bir önceki yıl internetten alışveriş yapmayı tercih edenlerin oranı ise sadece yüzde 14’tü.

IBM’in raporuna göre bireyler lokasyon verisi paylaşmaya giderek daha sıcak bakıyor. 2011’de bu oran % 19 iken yeni araştırmada % 36’ya yükselmiş durumda.

“Sosyal Lokal ve Mobil kelimelerinin kısaltmasından oluşan SoLoMo adlı yeni bir trend var. Geleneksel pazarlama yöntemleri yerine, kullanıcıların lokasyonu ve sosyal ağ paylaşımlarına göre mesaj vermek giderek yaygınlaşıyor.” diyen İhsan Solak’ın değişen tüketici beklentilerini karşılamak isteyenlere birkaç önerisi var. “Mağazanızı canlandırmak için SoLoMo’yu kullanın. Yeni çoklu kanal gereksinimlerini uygulayın. Teknoloji trendlerini yakından takip eden öncü müşteri kitlelerinin sorularına hazırlıklı olun.” (Zaman)

Yorumlara Git

Binlerce sayfalık Epstein belgeleri yayınlandı

Koalisyon güçlerinden Suriye'de DEAŞ'a yönelik dev operasyon

İsrail’den dijital algı savaşı: ChatGPT ve algoritmalar propaganda için devrede

Polislere ateş açıldı

Seda Sayan'dan Güllü itirafı: Geçmişte okul taksitlerini ödedim...