AKİT MENÜ

Dünya

Suudi devleti ile İsrail normalleşme konusunda anlaştı!

Suudi Arabistan ve İsrail'in ilişkileri normalleştirme konusunda anlaşmaya vardığı bildirildi.

Suudi Arabistan ve İsrail arasında ABD'nin ara buluculuğuyla devam eden görüşmeler neticesinde normalleşme konusunda anlaşmaya varıldığı öne sürüldü.

Wall Street Journal'in diplomatik kaynaklara dayandırdığı habere göre taraflar, şartlara dair genel esaslar konusunda mutabık kaldı.

Bu kapsamda İsrail'in Filistinlilere tavizler ve çeşitli haklar tanıması, bunun karşılığında ise Suudi Arabistan'ın İsrail'i tanıması kararlaştırıldı. Suudi Arabistan ise karşılık olarak ABD'den güvenlik garantileri ve sivil amaçlı nükleer program geliştirilmesi hususunda yardım alacak.

Suudi Arabistan ayrıca Çin ile ilişkilerini de sınırlayacak.

Taraflar arasında normalleşmeye yönelik girişimler bir süredir devam ediyordu.

Uzlaşıya dair iddialar konusunda taraflar henüz bir açıklama yapmadı.

Kaynak: Mepa News

Yorumlara Git

Türk Kara Kuvvetleri'nin kuruluş yıl dönümünde Kur'an-ı Kerim tilaveti! Azgın azınlık “laiklik atağı” geçirecek

Ugandalı müptezel yine konuştu: Tanrı bana Türkleri kovmamı emretti! Aslanlar ve insanlar anlaşamazlar

Netanyahu savaşı Suriye’ye taşıdı! Köy köy İşgal ediyorlar

Ali Rıza Demircan Hoca yazdı! Kadir İnanır'ın yolcuğu nereye?

Aileyi ifsad akımlara geçit yok! Onursuzlardan sözde onur yürüyüşü