AKİT MENÜ

Dünya

Ölenlerin sayısı 1000'i geçti

Bangladeş'te dang salgınında ölenlerin sayısı 1000'i geçti.

Resmi rakamlara göre Bangladeş'te yılbaşından bu yana 1.000'den fazla kişi dang humması nedeniyle hayatını kaybederken, sivrisinek kaynaklı bu hastalık ülkede kaydedilen en kötü salgın olarak kayıtlara geçti.

Bangladeş Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından Pazar gecesi açıklanan son verilere göre, ülkede 200 binden fazla doğrulanmış vaka arasından 1006 kişi hayatını kaybetti.

Kurumun eski direktörü Binazir Ahmed, bu yıl şimdiye kadar ölenlerin sayısının, Bangladeş'in ilk dang salgınını kaydettiği 2000 yılından bu yana geçen tüm yılların toplamından daha fazla olduğunu söyledi.

Ahmed, "Bu hem Bangladeş hem de dünya için büyük bir olay" diye ekledi.

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) Başkanı Tedros Adhanom geçen ay yaptığı açıklamada salgının Bangladeş'teki "sağlık sistemi üzerinde büyük bir baskı oluşturduğunu" söylemişti.

Dang, yüksek ateş, baş ağrısı, bulantı, kusma, kas ağrısı ve ciddi vakalarda ölüme yol açabilen tropikal bölgelere özgü bir hastalık olarak tanımlanıyor.

DSÖ, dang, chikungunya, sarı humma ve zika gibi sivrisinek kaynaklı virüslerin neden olduğu diğer hastalıkların "iklim değişikliği nedeniyle" daha hızlı ve daha fazla yayıldığı konusunda uyarıda bulunmuştu.

Kaynak: Mepa News

Yorumlara Git

Almanya sıcaktan kavruluyor! Rekor 24 saat geçmeden yeniden kırıldı

Kudüs'te haraç düzenine geçit yok! Filistin lideri Abbas, siyonistlerin mukaddes topraklardaki yeni sinsi oyununu tüm dünyaya ifşa etti!

17 kilodan 9 kiloya düştü! Açlıktan ölmüş... 4 yaşındaki Aren’in ölümünde kan donduran detay

Avrupa ülkesinde beklenmedik gelişme: Tasarrufa gittiler Türkiye'ye akın edecekler

İstanbul'da feci kaza! Ölü ve yaralılar var