AKİT MENÜ

Dünya

İran ve BAE arasında Filistin görüşmesi

İran ve Birleşik Arap Emirlikleri Dışişleri Bakanları arasında gerçekleştirilen telefon görüşmesinde, Filistin'deki son durumlar ele alındı.

İran Dışişleri Bakanı Hüseyin Emir Abdullahiyan ile Birleşik Arap Emirlikleri Dışişleri Bakanı Abdullah bin Zayid Al Nahyan, Filistin'deki gelişmeleri ele almak üzere telefon görüşmesi gerçekleştirdi.

İran'ın yarı resmi ajansı Tesnim'in haberine göre Abdullahiyan ile BAE'li mevkidaşı Al Nahyan arasındaki görüşmede, Filistin'deki gelişmeler ele alındı.

İsrail tarafından Gazze'deki yerleşim yerlerinin, hastanelerin ve okulların bombalanması, elektrik ve su akışının kesilmesinin savaş suçu olduğunu belirten Abdullahiyan, bunun devam etmesi halinde durumun daha da kötüleşeceğini ve sorumlusunun da Tel Aviv yönetimi olacağını ifade etti.

Filistin için İslam ülkelerinin desteğinin önemini vurgulayan İran Dışişleri Bakanı, İslam İşbirliği Teşkilatının (İİT) dışişleri bakanları düzeyinde olağanüstü toplanması çağrısını yineledi.

Gazze'deki halkın korunması için ortak bir sesin gerekliliğini vurgulayan Al Nahyan da Birleşmiş Milletler (BM) ve Uluslararası Kızılhaç Komitesi'nin bu konudaki sorumluluğunu yerine getirmesi gerektiğini kaydetti.

Al Nahyan, İİT acil toplantı çağrısına ilişkin de Arap ülkelerini bilgilendireceğini aktardı.

Yorumlara Git

Villa başına haraç, meclis üyelerine zarfla ‘kara para’ maaş! CHP’li şile Belediyesi’nde milyonluk soygun!

Ticaret Bakanlığından gurbetçilere ve yolculara rahat nefes aldıran açıklama! Gümrükten geçişte her yolcu için muafiyet limitleri belli oldu

CHP’li belediyenin toplamadığı çöplükte çıkan yangın makilik alana sıçradı

Sosyal medyada büyük beğeni topladı! Mezuniyet töreninde muhteşem konuşma

Esfele Safilin kana doymuyor: İblis Gazze'de yine masumları vurdu!