AKİT MENÜ

Dünya

Rusya'dan ABD ve Batı'ya 'nükleer çatışma' uyarısı!

Rusya, ABD ve Batı'nın, Rusya-Ukrayna savaşını tırmandırmaya yönelik girişimlerinin, nükleer güçler arasında doğrudan askeri çatışma riski oluşturduğu konusunda uyarıda bulundu.

Rusya, ABD ve Batı'nın, Rusya-Ukrayna savaşını tırmandırmaya yönelik girişimlerinin, nükleer güçler arasında doğrudan askeri çatışma riski oluşturduğu konusunda uyarıda bulundu.

Çin'in başkenti Pekin'de düzenlenen uluslararası savunma diyaloğu Şiangşan Forumu'nda açıklamalarda bulunan Rusya Savunma Bakanı Şoygu, ABD ve Batılı müttefiklerinin NATO'nun Doğu'ya genişlemesi yoluyla Rusya'yı tehdit ettiğini belirterek, "Batı'nın Rusya ile gerilimi sürekli tırmandırmaya yönelik çizgisi, nükleer güçler arasında doğrudan askeri çatışma tehdidi taşıyor. Bu katastrofik sonuçlara yol açabilir." dedi.

Şoygu, ABD'yi "kendi küresel hâkimiyetini sürdürmek için jeopolitik gerilimleri kışkırtmakla" suçladı.

ABD'nin yıllardır, silahlanmanın kontrolü dâhil uluslararası güvenliğin ve stratejik istikrarın temelini oluşturan sistemleri bilinçli olarak yok ettiğini kaydeden Şoygu, NATO'nun son dönemde etkisini Asya-Pasifik bölgesine genişletmeye çalıştığını ifade etti. (İLKHA)

Yorumlara Git

Mehmet Şimşek'ten 'Erken seçim' açıklaması!

İçi tamamen LGBT'li sapıklarla dolu gemi İstanbul'a geliyor! Bu küstahlığa yetkililer suspus! İstanbul halkı çocuklarınızı koruyun!

Ateşkesi yok sayan ABD'ye sert uyarı! 'Karşılık vereceğiz'

Mısırlı alimin Türkiye ve Erdoğan sözleri dünyada yankılandı

Sıcak saatler yaşanıyor! ABD ordusu İran'a saldırdı