AKİT MENÜ

Dünya

Nijerya'da salgın! Ölü sayısı 85'e çıktı

Nijerya'nın Yobe eyaletinde yılbaşından bu yana menenjit salgınından hayatını kaybedenlerin sayısı 85'e çıktı.

Yobe Eyaleti Sağlık Komiseri Muhammad Lawan Gana, yaptığı yazılı açıklamada, ocaktan bu yana eyaletin farklı bölgelerine menenjit salgının yayılmaya devam ettiğini belirtti.

Yılbaşından bu yana salgın nedeniyle yaşamını yitirenlerin sayısının 85'e çıktığını kaydeden Gana, hastalığa yakalanan 2 bin 510 kişinin tedavi edilerek hastaneden taburcu olduğunu ifade etti.

Gana, sağlık çalışanlarının kapı kapı dolaşarak aktif vaka taraması yaptıklarını kaydetti.

Nijerya hükümeti, 2030 yılına kadar menenjit hastalığını yenmek için yeni tedbirler aldığını açıklamıştı.

Hava yoluyla bulaşabilen menenjit, beyinden başlayarak tüm vücudu etkisi altına alabiliyor.

Kaynak: AA

Yorumlara Git

Türkiye devreye girdi! Sumud aktivistleri özgürlüğüne kavuştu

Sinan Burhan'dan çarpıcı CHP iddiası! Tarih verip açıkladı

Alman yetkili itiraf etti: Türkiye’yi örnek alıyoruz

ABD Senatosu şaşırttı! İran bir zafer daha kazandı

Pekin ve Moskova'nın arka bahçesinde tarihi imza! Kazakistan ile AB arasında dev stratejik ortaklık bildirisi kabul edildi!