AKİT MENÜ

Sağlık

Uzmanlardan 'hastane mikrobu' uyarısı: 2050 yılına kadar 40 milyon kişiyi öldürecek

Uzmanlar, antibiyotiklere dirençli bakterilerin tehlikeli bir şekilde güçlendiğini, 2050 yılına kadar 40 milyon kişinin ölebileceğini öne sürdü.

Bilim insanları, süper bakteri konusunda uyarılarda bulundu. Araştırmalara göre, hastane mikrobu olarak da bilinen bakteriler, antibiyotiklere karşı her geçen gün daha da direnç kazanıyor. Uzmanlar, 2050 yılına kadar yaklaşık 40 milyon kişinin öleceğini, hiçbir ilacın ise fayda etmeyeceğini öngörüyor.

ENFEKSİYON VAKALARI ARTACAK

Bilim insanları, süper bakteri konusunda uyarılarda bulundu. Araştırmalara göre, hastane mikrobu olarak da bilinen bakteriler, antibiyotiklere karşı her geçen gün daha da direnç kazanıyor. Uzmanlar, 2050 yılına kadar yaklaşık 40 milyon kişinin öleceğini, hiçbir ilacın ise fayda etmeyeceğini öngörüyor.

ÖLÜMLE SONUÇLANIYOR!

Antibiyotiğe karşı en dirençli bakterinin ise MRSA olarak bilinen Stafilokokus Aureus olduğu, 1990 ve 2021 yılları arasında 2 kattan fazla artarak ölümlerin 130 bini aştığı belirtildi.

Bu bakterilerin özellikle yoğun bakımdaki hastalarda, 'kan zehirlenmesi' gibi ciddi komplikasyonlara hatta ölüme yol açtığı ifade edildi. 

UZMANLARDAN UYARI

Öte yandan uzmanlar, gereksiz antibiyotik kullanımının da bu bakterilerin direnç kazanmasında fayda sağladığını açıkladı. Bilim insanları antibiyotiğe dirençli bakterilerin güçlenmesi ile gelecekte en basit enfeksiyonların bile ölümcül hale gelebileceği uyarısında bulunuyor.

Yorumlara Git

Ankara'da tarihi NATO Zirvesi için trafik düzenlemesi belli oldu! Valilikten vatandaşlara kritik ulaşım uyarısı!

Kadir İnanır hayatını kaybetti! Zatürre tedavisi gören oyuncudan acı haber!

Niğde'de havai fişek fabrikasında patlama: Yaralılar var

İBB yöneticisini kaçırma olayında yeni görüntüler! İşte an be an takip cihazını takma anı

Özgür ve yandaşlarına kurultay kapısı kapandı! İstinaf Özel ve destekçilerinin başvurusunu bir kez daha reddetti!