AKİT MENÜ

Teknoloji

İsimleri tek tek açıklanacak

'Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı' hayata geçirildi. Program sonunda eğitimi tamamlayan katılımcıların isimlerinin Reklam Özdenetim Kurulu'nun internet sitesinde yayınlanacağı duyuruldu.

Recep Yeşil

Bakanlığın açıklamasında şu ifadeler yer aldı;

"Günümüzde dijitalleşmenin ve sosyal medya kullanımının artışıyla birlikte, sosyal medya mecraları üzerinden yapılan reklam ve paylaşımların tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını ve satın alma tercihlerini doğrudan etkilediği görülmektedir. Tecrübe etmekte olduğumuz bu dijital gelişmeler; tüketicilerimizin sosyal medya reklamları yoluyla daha fazla mağdur edilmesi riskini de beraberinde getirmektedir.

Ticaret Bakanlığımızca hem tüketicilerin sosyal medya platformlarında en iyi şekilde korunması hem de reklam verenlerin daha sağlıklı ticari bir iletişim kurabilmesi amacıyla; Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı" hayata geçirilmiştir. 16 Ekim tarihinde Türkiye Odalar Borsalar Birliği'nin ev sahipliğinde düzenlenen tanıtım toplantısında Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Başkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu temsilcileri, reklam sektörü temsilcileri ve kamuoyunda "influencer" olarak bilinen ve takipçi sayıları ile etkileyici güçleri yüksek sosyal medya etkileyicileri katılmıştır.

Tüketici haklarından vergi mevzuatına, sosyal medya reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda kişisel verilerin korunmasına kadar geniş bir yelpazede güncel bilgilerin aktarılacağı "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı" ile sosyal medya etkileyicilerinin (influencerların) daha şeffaf, güvenilir ve etik bir reklam anlayışın' benimsemesi amaçlandığı belirtilmiştir. İlk etapta 300 binden fazla takipçiye sahip sosyal medya etkileyicilerinin katılabileceği bu eğitim programında sosyal medya etkileyicilerinin pazarlama iletişiminde dikkat etmeleri gereken yasal ve etik ilkeleri öğrenme fırsatı bulacağı ifade edilmiştir. İlki 25 Kasım'da düzenlenecek ve 1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze yapılması planlanan bu program neticesinde eğitimi tamamlayan katılımcıların katılım belgesi alma hakkına sahip olacağı ve isimlerinin Reklam Özdenetim Kurulu'nun internet sitesinde yayınlanacağı belirtilmiştir. Böylelikle yasal, etik ve sorumlu pazarlama iletişimi değerlerini destekleyen sosyal medya etkileyicilerinin, markaların gözünde de kendilerini farklı kılacağı önemle vurgulanmıştır.

Bu itibarla, "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı" ile sosyal medya etkileyicilerine faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri için gerekli bilincin kazandırılması ve böylece tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi amaçlanmakta olup geleneksel mecralarda olduğu gibi dijital mecralarda da tüketicilerimizi en üst düzeyde korumak için gerekli çalışmalar Bakanlığımızca hassasiyetle yürütülmektedir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur."

Yorumlara Git

Küfürbaz CHP’lileri hatırlattı! Hoşça kalın geri zekalılar dedi, meclisi terk etti

Enver Aysever’den sonra, Barış Terkoğlu... CHP yandaşları Ekrem'e kılıcı çekti

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Eğilmedik, bükülmedik, dimdik Filistin halkının yanındayız!

Terörsüz Türkiye hedefinde sona gelindi! Rapor Erdoğan'a sunuldu

Almanya'dan Putin kızdıracak Rusya tehdidi