AKİT MENÜ

Ekonomi

Avrupa'nın ünlü elektrikli araç batarya şirketi iflas etti!

Avrupa'nın Çin'e rakip olarak kurduğu elektrikli araç batarya şirketi "Northvolt" iflas etti.

Haber Merkezi
Güncelleme Tarihi:

TRT Haber'de yapılan habere göre, Avrupa'nın Çin'e rakip olarak kurduğu elektrikli araç batarya şirketi "Northvolt" iflas etti. Batı, pek çok alanda olduğu gibi bu alanda da bir kez daha ‘nasıl yapılacağını bilemediğini’ gösterdi. Uzmanlara göre Avrupa bu boşluğu Çinli firmalarla doldurmak isterse bu kez de ABD Başkanı Trump'ın hışmına uğrayabilir.

Geçtiğimiz günlerde duyurulan bir ‘iflas başvurusu’ haberi her ne kadar ilk etapta Avrupa’daki bir batarya şirketi üzerinden okunsa da arka planda çok farklı gelişmeleri de tetikleyebilecek yeni bir dönemin habercisiydi aslında.

Bahsettiğimiz gelişme İsveçli batarya üreticisi Northvolt’un başına gelenlerdi. Şirket çok ciddi bir nakit sıkıntısı içerisindeydi. Ayrıca piyasaya borçları yaklaşık 6 milyar dolara dayanmıştı. Bunlar yetmezmiş gibi kasada da yalnızca bir haftalık operasyonları sürdürebilecek 30 milyon dolarları vardı.

Eğer Northvolt’a sadece batarya üreten bir şirket gözüyle bakarsanız yukarıdaki gelişmeler sıradan görünebilir. Ancak bu şirketi Avrupa’nın Çin’e rakip olarak kurduğunu, Avrupalı çok sayıda otomotiv markasıyla çalışmaları olduğunu ve günün sonunda Çin bataryası yerine Avrupalı bir batarya devi oluşturabilmek için yola çıkıldığını bilirseniz işler değişir.

Nortvolt’un ikinci büyük hissedarı Goldman Sachs idi. 896 milyon dolarlık yatırımlarının üzerine su içmek zorunda kaldılar. Alman otomotiv devi Volkswagen’in de 335 milyon dolarlık alacağını tahsil edemediği konuşuluyor. Şirketin en azından nefes alabilmesi için ihtiyacı olan ek finansmanın en az 1 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor.

Avrupa’nın batarya devi nasıl iflas etti?

Bu sorunun yanıtını otomotiv dünyasının yakından tanıdığı bir isim olan Hakan Doğu ile konuştuk. Önce Avrupa ile Çin arasındaki fotoğrafı netleştiriyor Doğu. Halihazırda küresel pazar payının yüzde 40'ını elinde bulunduran Çinli CATL’ın 2011’de kurulduğunu anımsatıyor.

Çinliler bu kadar kısa sürede lider olurken Northvolt’un dibi boylamasının elbette farklı sebepleri var. Doğu’ya göre yönetim alanında ciddi hatalar yapıldı. Çok sayıda deneyimsiz personel istihdam edilmesi, yanlış makine ve ekipman tercihi bazı örnekler.

Northvolt’un Çin'e bağımlılığı azaltmayı hedeflerken tamamen Çin ve Kore makinelerine yönelmesi de cabası. Northvolt’ta çalışan bir mühendisin montaja gelen Çinli ve Koreli personelle Google Translate ile anlaştıklarını açıklamasına da atıf yapıyor Doğu. Haliyle makinalar aslında hiçbir zaman verimli çalışmamış.

Yorumlara Git

Pentagon’da F-35 endişesi büyüyor: “Çin teknolojiye erişebilir” iddiası

Arınç’ın cezaevi ziyaretindeki sözler kulisleri salladı! Gözler tahliye ihtimaline çevrildi

Soçi'ye Valday'e - Novo-Ogaryovo'a Rusya ofis yaptırdı: Perde arkası ortaya çıktı! Putin'in sırrı...

Fatih Altaylı, Ekrem İmamoğlu ve Zeydan Karalar'ı Müjdat Gezen CHP'li Mahir Başarır ile ziyaret etti!

ABD Kongre üyelerinden Trump yönetimine “Gazze’deki soykırımı tanıyın” çağrısı