Gündem
Danıştay’dan azgın azınlığı sevindiren karar
İnançlı, ülkeye bağlı nesiller yetiştirmeye dayalı müfredatı karalamaya hedef almaya devam eden azgın azınlığa her geçen gün tepki yağarken, Danıştay’dan tuhaf bir karar geldi.
Buğra Kardan İstanbul
Erdemli nesiller yetiştirmeye yönelik yerli ve milli müfredatın, kararlılıkla uygulanması seküler güruhun nevrini döndürdü. Gençleri ülkeye ve millete bağlı kılmayı öngören maarif modelini hedef alıp yargıya taşıyan CHP ile laiklik ifsadlarına öfke sürerken, Danıştay garip bir karar aldı. Yüksek mahkeme ara kararında Milli Eğitim Bakanlığı’na ortak metin için çalışma grubu veya bilim komisyonu teşkil edilip edilmediğini sordu. Varsa komisyonun raporlarını ilaveten eğitimci görüşlerini, çalıştay çıktılarını talep etti. Danıştay 8. Dairesi’nin hangi saiklerle böyle hükme vardığı merak uyandırdı.
LAİK KURU KAFA BAYRAMDA
CHP güdümlü medya ise bayram etti. Fonlu Cumhuriyet “Perde kalkacak” manşetiyle Danıştay’ın hükümeti müşkül durumda bırakacak bir adım attığını ifade etti. Kamuoyu, eğitimciler ve sosyologlar ise karara bir anlam veremedi. Akit’e konuşan eğitimci-yazar Ali Erkan Kavaklı, şunları söyledi:
ADİL KARAR ALINSIN
“Milli Eğitim Bakanlığı’nın 120 ayda bir müfredatı yenileme mecburiyeti var. Bu nedenle bir maarif modeli devreye alındı. Dönüşümler, ilerlemeler takip edildi ve bu modele uyarlandı. Tabii konuyu siyasallaştıran sendikalar, dernekler, platformlar oldu. Bunlar yargıya gittiler. Danıştay 8. Dairesi’ne şikâyette bulundular. İlgili daire, konuyu ele alıp karara varacak. Burada bir ara karar geldi. Ara kararda maarif modele dair yöntemlerin, belgelerin mahkemeye iletilmesine hükmedildi. Ve maarif modele karşı çıkanlar mutlu oldu. Burada ümidimiz, Danıştay 8. Dairesi’nin adil bir karar alması. Temennimiz, mahkemelerin tamamının tartışmaya mahal verecek hükümlerden kaçınması. Milli Eğitim Bakanlığı, görevini ifa etti. Bilim kurullarını topladı, öğretmenlerden ve akademisyenlerden faydalandı. Toplantılar, çalıştaylar tertip etti. Öteden beri müfredat Batı’dan yapılan tercümelere dayanıyordu. Bu defa tercümeler alındı ama bizi biz yapan ruhtan yararlanıldı. Ezberci eğitim terk edildi. PISA ve TIMSS’ta başarılı artırma metotlarına bakılarak öğrenme, anlama odaklı eğitime geçildi. Bundan neden mutluluk duyulmaz ve mahkemeye gidilir ki?”
MİLLETİN YANINDA OLMALI
Sosyolog-yazar Adnan Kalkan da, şunları dile getirdi: “Yaklaşık 200 yıldır eğitim, kültür konusunda Batılıların seküler ve materyalist müfredatlarını örnek aldık. Cumhurbaşkanı’mızın öncülüğünde ve Milli Eğitim Bakanı’mızın koordinasyonunda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hazırlanıp uygulamaya kondu. Bize göre her ne kadar eksik olsa da bazı alanlarda değerlere temas etmesi, kadim kültürümüzden bir dil az da olsa kullanılması, kendi ecdadımızdan bazı örnekler vermesi sonucu bu ülkeye aidiyet hissetmeyen, zihni ve kalbi dışarıda olan bir kesim tarafından sürekli saldırıya maruz kaldı. Burada yargı mercilerimizin vatanın ve bu milletin faydasına olan neyse hür bir şekilde onun yanında yer almaktır.”