AKİT MENÜ

Aktüel

2 kişinin kurtulduğu facia akıllara getirdi: İşte uçakta en güvenli koltuklar!

Güney Kore’nin Muan Uluslararası Havalimanı’nda yaşanan trajik uçak kazasında, 179 kişi hayatını kaybederken, iki mürettebat üyesi hayatta kalmayı başardı. Peki bu mucize kurtuluş nasıl gerçekleşti? İşte ayrıntılar…

Haber Merkezi
Güncelleme Tarihi:

Güney Kore’nin Muan Uluslararası Havalimanı’nda yaşanan trajik uçak kazasında, 179 kişi hayatını kaybederken, iki mürettebat üyesi hayatta kalmayı başardı. Peki bu mucize kurtuluş nasıl gerçekleşti? İşte ayrıntılar…

Jeju Air’a ait Boeing 737-800 tipi uçak, Bangkok’tan Güney Kore’ye yaptığı sefer sırasında iniş sırasında beton bariyere çarparak alev aldı. Güney Kore Ulusal İtfaiye Ajansı, kazada uçaktaki 181 kişiden yalnızca iki mürettebat üyesinin hayatta kaldığını bildirdi.

KUYRUK KISMINDA HAYATTA KALDILAR

Muan İtfaiye Şefi Lee Jung-hyun, kazadan sağ kurtulan iki mürettebatın uçağın kuyruk kısmında bulunduğunu ve bu bölgenin kazadan nispeten daha az etkilendiğini belirtti. Lee, “Kuyruk kısmı bazı darbelerden korunmuş görünüyor, ancak uçağın diğer bölümleri tamamen tanınmaz hale gelmiş durumda” dedi. Kurtulanların hastanede tedavi altında olduğu öğrenildi.

KAZANIN OLASI SEBEBİ: KUŞ ÇARPMASI VE TEKNİK ARIZA

Uzmanlar, ön iniş takımlarının açılmamasının kazaya yol açtığını düşünüyor. Havacılık uzmanı Geoffrey Thomas, sağ motora kuş çarpması nedeniyle oluşan hasarın iniş takımlarının kullanımını zorlaştırmış olabileceğini belirtti. Bu durum, pilotların kokpitte büyük baskı altında hata yapmasına neden olmuş olabilir.

UÇAĞIN GÜVENLİK KAYDI İYİ, ANCAK SORULAR CEVAP BEKLİYOR

Boeing 737-800 modelinin genel olarak güvenilir bir geçmişe sahip olduğunu belirten mühendislik profesörü Najmedin Meshkati, kazanın nedeninin kara kutu incelemeleriyle ortaya çıkacağını ifade etti. Jeju Air yetkilileri, kazadan etkilenenlerden özür dileyerek, tüm sorumluluklarını yerine getireceklerini açıkladı.

UÇAĞIN KUYRUK BÖLGESİ DAHA GÜVENLİ OLABİLİR

2015 yılında yapılan bir analiz, uçak kazalarında kuyruk bölümünde oturan yolcuların hayatta kalma oranlarının daha yüksek olduğunu ortaya koymuştu. Araştırmaya göre, uçağın arka kısmındaki ölüm oranı %32 iken, orta bölümde bu oran %39’a yükseliyor. Uzmanlar, bu kazada da kuyruk kısmının görece daha az hasar görmesinin, mürettebatın kurtulmasını sağladığını belirtti.

BOEING VE JEJU AIR'DEN AÇIKLAMALAR

Boeing, Jeju Air ile iletişim halinde olduklarını ve kazayla ilgili her türlü desteği sunacaklarını ifade etti. Şirket ayrıca hayatını kaybedenlerin ailelerine başsağlığı dileğinde bulundu. Jeju Air ise kazayla ilgili üzüntülerini dile getirerek, sürecin çözümü için çalıştıklarını açıkladı.

KAZA, HAVACILIK GÜVENLİĞİNİ GÜNDEME TAŞIDI

Bu trajik olay, uçak güvenliği ve teknik aksaklıkların yol açabileceği sonuçları bir kez daha gündeme taşıdı. Uzmanlar, havacılık kazalarını önlemek için alınması gereken önlemleri daha sıkı bir şekilde değerlendirme çağrısında bulunuyor.

Yorumlara Git

Devlet Bahçeli'den İmralı çıkışı! Bakandan cevap geldi!

Hırsız İmamoğlu’nun ekibinde skandallar bitmiyor: Yüzde 80’lik rüşvet pazarlığı mesajı ortaya çıktı! Bütçe, pay, ihale her şey masada

Oğlunu trafik kazasında kaybeden anneye 8 milyon liralık tazminat davası! Hem oğlumu öldürdüler, hem üstüne para istiyorlar!

Katil Netanyahu ve Gallant’ın tutuklama kararlarının iptalini istediler. Siyonist yüzsüzlüğü!

Antalya'da 35 bin Euro'sunu çalan hırsızları ezen turist 25 yıl hapis cezası aldı!