Ekonomi
Türkiye'ye kötü haber! Avantajı yitirdik, dezavantajlı konuma geldik
Turizm sektöründeki işletmelerin yaptıkları fahiş zamlar ve daha net bir ifadeyle ortaya çıkan açgözlülük turistlerin bir bölümünü elden kaçırmayı başardı. Dönemsel olarak telaffuz edilse de Ruslar ve Almanlar bu fiyat artışından kaynaklı BAE ve Mısır'ı tercih ediyor. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu ise sektörde bir sorun olmadığını ve iki Arap ülkesinin Türkiye'nin gerçek rakipleri arasında yer almadığını ifade ediyor. Kavaloğlu'na göre, Türkiye'nin gerçek rakibi İspanya ve Fransa.
Türkiye’de fiyat artışlarının turistleri Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri gibi ülkelere yönlendirmesiyle bu ülkelerin turizmde rakip haline geldiği fakat Türkiye’nin turizmdeki rakiplerinin İspanya Fransa ve İtalya gibi ülkeler olduğu belirtiliyor.
2025 yılına 65 milyon turist, 64 milyar dolar turizm geliri hedefleyen Türkiye'nin turizm sektöründe yaşanan açgözlülük nedeniyle fiyat avantajını kaybettiği ve rekabette dezavantajlı duruma geldiği belirtiliyor.
Ekonomi’den Fikri Cinokur’un haberine göre, Türkiye’de fiyatların yüksek olması başta Almanlar ve Ruslar olmak üzere, turistleri Mısır ve Ortadoğu ülkelerini tercih etmeye zorluyor. Buna karşılık Avrupalı tur operatörleri ve turistler de Türkiye’den indirim bekliyor.
"Biz gerçek rakiplerimize odaklandık. Onların fiyatlarıyla rekabet ediyoruz"
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, Türkiye’nin turizmdeki gerçek rakiplerinin İspanya, Fransa ve İtalya olduğunu söyledi. Mısır ve Ortadoğu ile Kuzey Afrika ülkelerinin turizmde Türkiye’nin rakibi olmadığını ifade eden Kavaloğlu, şunları kaydetti.
“Bizim turizmde gerçek rakiplerimiz, İtalya, İspanya, Fransa ve Yunanistan. Mısır, Birleşik Arap Emirlikleri ve Kuzey Afrika ülkeleri dönemsel olarak rakiplerimiz olabilir ama turizmde bizden 13-15 yıl geride kalıyorlar. Biz gerçek rakiplerimize odaklandık. Onların fiyatlarıyla rekabet ediyoruz.”
İşletmelerin üzerinde enflasyon baskısı olduğunu vurgulayan Kavaloğlu, şöyle devam etti:
“Elbette devletimizin kur politikası da önemli. Sabit kur politikası giderlerimizi artırıyor, gelirlerimizin de sabit kalmasına yol açıyor. Haziran sonu ciddi turizm gelirine ulaşmış olacağız. Fiyatlarımız tam rekabet edebilir hale gelmiş durumda. İlgiliAlman kurumları ve turizm temsilcileriyle görüşüyoruz. Taleplerini, formlarını inceliyoruz. Tabi bu bir ticaret. Tur operatörleri en iyi fiyatı almaya çalışıyor. Biz de fiyatları iyi şekilde tutmaya çalışıyoruz.”
“Eldekini kaybetmemek daha da zor olduğunun bilincindeyiz”
Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu da turizmin lokomotifi Antalya’ya gelen turist sayısında yılın ilk üç ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 kayıp olduğunu hatırlattı. Nisan ayı itibaren otellerdeki dolulukların geçen yıl gibi seyrettiğini anlatan Saatçioğlu, şöyle konuştu:
“Türkiye'deki sabit kur politikası, halen artan enflasyon ve küresel ekonomik dalgalanmalar bizlerin hareket kabiliyetini sınırlıyor. Tüm pazarlar ekonominin belirsizliğinden dolayı indirim beklentisi içinde. Rakip ülkeler, maliyeti düşük olan ülkeler her geçen gün fiyatlardan dolayı daha da avantajlı duruma geliyor. Turizmciler olarak yine de umutluyuz. Piyasayı hareketlendirmek ve rekabet gücümüzü kaybetmemek için elimizden gelen esneklikleri sağlayacağız. Turizmde fiyatları bir yerden bir yere getirmek zor olsa da, eldekini kaybetmemek daha da zor olduğunun bilincindeyiz. Kurlar az da olsa yukarıya doğru artarsa daha esnek olacağız.”
{galleryalbum id:111068 slug:'turkiyenin-savas-gemisini-hibe-etmesi-gundem-oldu-bagis-degil-hesaplanmis-bir-jeopolitik-manevra'}
{galleryalbum id:110850 slug:'artik-karsilastigimiz-durum-daha-da-feci-diyen-murat-ulkerden-sok-eden-rusvet-aciklamasi'}
{galleryalbum id:110836 slug:'seriat-ile-yonetilen-ulke-icin-beklenen-haber-geldi-rusya-22-yil-sonra-geri-adim-atti'}