Otomotiv
106 yıllık ambleme modern dokunuş! Dünyaca ünlü otomobil devi logosunu değiştirdi
Lüks otomobil devi Bentley, 2002 yılından sonra ilk kez ikonik "Kanatlı B" logosunu yeniledi. 106 yıllık tarihte 5. kez değişen logo, 8 Temmuz’da yeni konsept otomobille birlikte tanıtılacak.
Otomotiv dünyasının prestijli markalarından Bentley, tarihinde beşinci kez logosunu yenileyerek dikkatleri üzerine çekti. 2002’den bu yana ilk kez revize edilen ikonik “Kanatlı B” amblemi, markanın estetik anlayışında önemli bir dönüşümü simgeliyor. Yeni logo, 8 Temmuz’da tanıtılacak konsept araçla birlikte otomobil tutkunlarıyla buluşacak. Aynı gün, İngiltere’nin Crewe kentinde Bentley’nin üç katlı yeni tasarım stüdyosu da kapılarını açacak.
Mevcut form korundu
Yeni logo tasarımı, Bentley'nin bugüne kadar kullandığı amblemler arasında görsel açıdan en dikkat çeken versiyon olarak öne çıkıyor. Mevcut form korunarak kanatlar daha keskin hatlara kavuşurken tüm tasarım belirgin bir çerçeveyle çevrelenerek daha güçlü bir görünüme kavuşturulmuş.
Tüy detayı tamemen çıkarıldı
Logodaki alt kısımdaki tüy detayları yeni tasarımda tamamen çıkarılmış. “B” harfi ise daha ön planda; derinlik katan gölge ve vurgularla dikkat çekici bir görünüm kazanmış. Bentley, son yıllarda otomotiv ve tasarım alanında öne çıkan sadeleştirilmiş logo trendine katılmak yerine, kendine has karakterini koruyan farklı bir yaklaşım benimsemiş durumda.
El işçiliğini geleceğe taşıma arzusu
Bentley’nin tasarım direktörü Robin Page, yeni logoyu önceki versiyonlara kıyasla daha sade, daha keskin hatlara sahip ve daha çarpıcı bir tasarım olarak tanımlıyor. Page’e göre bu güncellenen görsel kimlik, markanın geleneksel el işçiliğini geleceğe taşıma vizyonunu da yansıtıyor.
Bentley’nin tarihindeki ilk logo tasarımı 1919 yılında Frederick Gordon Crosby imzasını taşıyordu. O günden bu yana logo; 1931, 1996, 2002 ve son olarak 2025 yıllarında olmak üzere toplamda beş kez değişikliğe uğradı.