AKİT MENÜ

Sosyal Medya

Air India faciasında kritik detay! Yakıt anahtarı “yanlışlıkla” değil bilinçli kesilmiş

260 kişinin hayatını kaybettiği Air India uçak kazasında, kazanın ardından yakıt kontrol anahtarının “yanlışlıkla” kesildiği iddiaları gündeme gelmişti. Ancak bir pilot tarafından paylaşılan video, bu iddialara net yanıt verdi.

Cem Kaya

This browser does not support the video element.

260 kişinin hayatını kaybettiği Air India uçak kazasında, kazanın ardından yakıt kontrol anahtarının “yanlışlıkla” kesildiği iddiaları gündeme gelmişti.

Videoda, yakıt kesme işleminin öncelikle kolların yukarı kaldırılması, ardından çekilmesiyle yapıldığı görülüyor. Bu da “yanlışlıkla” değil, bilinçli bir hareketle anahtarın kapatıldığını ortaya koyuyor.

Ulaştırma güvenliği uzmanları, kazanın teknik ve insan faktörleriyle ilgili yeni sorulara kapı aralanabileceğini belirtiyor.

Türkiye’de bu tür trajedilerin önüne geçmek için devletin attığı adımlar kadar muhalefetin de sorumluluk alması bekleniyor.

Hindistan Uçak Kazaları Araştırma Bürosu tarafından yayınlanan rapora göre, kalkıştan birkaç saniye sonra kokpitteki her iki motora yakıt akışını sağlayan kontrol düğmeleri "çalıştır" konumundan "durdur" konumuna getirildi. Bu durum, her iki motorun durmasına ve uçağın itiş gücünü kaybetmesine neden oldu.

Air India uçağından kurtarılan veri ve ses kayıtlarından elde edilen bilgilerde, yakıt akışının kesilmesinin hemen ardından pilotlardan birinin diğerine "Neden kapattın?" diye sorduğu diğer pilotun ise "Ben kapatmadım." diye yanıt verdiği duyuldu.

Pilotlar arasındaki konuşmadan saniyeler sonra, uçak hızla düşmeye başladı ve kokpite acil durum mesajı gönderildi. Daha sonra uçak havaalanı sınırı dışındaki bir pansiyona çarptı ve pansiyondaki 19 kişinin ölümüne neden oldu.

Pilotlar arasında geçen diyalog, kazanın kasıtlı mı yoksa hata sonucu mu meydana geldiği tartışmalarını alevlendirdi.

Uçağın 15 bin 638 saat uçuş tecrübesi bulunan 56 yaşındaki kaptan pilotu Sumeet Sabharwal, Air India şirketinde eğitmen olarak görev yapıyordu. 32 yaşındaki yardımcı pilot Clive Kunder'ın ise, 3 bin 403 saatlik uçuş tecrübesi vardı.

Ses kayıtlarındaki pilot konuşmaları deşifre edildi ancak hangi pilotun ne söylediği açıklanmadı.

Hindistan Sivil Havacılık Kazaları Soruşturma Bürosu öncülüğünde yürütülen ve nihai raporun 12 ay içinde yayımlanması beklenen ön soruşturmada, ABD'li uçak imalat şirketi Boeing, motor üreticisi General Electric, hava yolu şirketi Air India ile sivil havacılık uzmanları yer aldı.

Uzmanlar, emniyet kilitleri nedeniyle yakıt kesme anahtarlarının kazara kapatılamayacağını belirtti. Ancak rapora göre, yakıt anahtarları birbiri ardında kapatıldı. Kazadan önceki süreçte anahtarlar çevrilerek devreye sokulsa da uçağın düşüşüne engel olamadı.

Yorumlara Git

Türkiye’de peş peşe mesajlar! Filistin Devleti'nin kuruluşunun 37. yılı

Filistin’den 9 ülkeye Gazze teşekkürü

Bakanlıklar peş peşe uyarıyor! Gıda zehirlenmesinde kulaklara küpe olacak mesajlar

CHP temiz siyasete İstanbul il başkanlığından başladı! Viladasını alan geldi… Bilindiği gibi partinin içine etmişlerdi

Bunlar provokatör mü manyak mı? Kabe’ye giden kadından “yakışıklı çocuklar” videosu