Otomotiv
Volkswagen, elektrikli modellerinde 'e' eki yerine artık ismin sonunda 'ID' İsimlendirmesine geçiyor
Wolfsburg, e-Golf gibi modellerde daha önce kullanılan "e" eki yerine artık ismin sonunda rakam olmadan "ID" unvanını kullanacak. 2023'ten itibaren ID.2all konseptinin önümüzdeki yıl ID.Polo adıyla piyasaya sürülmesi planlanıyor.
Wolfsburg, e-Golf gibi modellerde daha önce kullanılan "e" eki yerine artık ismin sonunda rakam olmadan "ID" unvanını kullanacak. 2023'ten itibaren ID.2all konseptinin önümüzdeki yıl ID.Polo adıyla piyasaya sürülmesi planlanıyor.
Volkswagen, elektrikli otomobillerindeki "e-Golf" gibi modellerde kullanılan "e" ön ekini kaldırarak, "ID" isimlendirmesine geçiyor. Şirket, artık elektrikli araçlarını, ismin sonunda rakam olmadan "ID" unvanıyla adlandıracak. Örneğin, ID.2all konseptinin gelecek yıl ID.Polo adıyla piyasaya sürülmesi planlanıyor. Benzer şekilde, ID.GTI konsepti de ID.Polo GTI olarak üretilecek. Benzinli Polo ise mevcut adıyla üretilmeye devam edecek.
VW'nin hala kamuflajlı olan elektrikli konsept araçları, yakın zamanda seri üretime girecek prototiplere dönüştü. Standart modelin resmi lansmanı Mayıs 2026'da yapılacak. İki kamuflajlı şehir hatchback'i, önümüzdeki hafta Münih'teki IAA Mobility fuarında, benzer boyutlardaki elektrikli bir crossover konseptiyle birlikte sergilenecek.
ID.POLO VE ID.POLO GTI'IN ÖZELLIKLERİ
Standart ID.Polo'nun, önümüzdeki sonbaharda iki farklı batarya ve üç farklı güç seviyesiyle satışa sunulması bekleniyor. Spor versiyonu ID.Polo GTI ise gelecek yılın sonundan önce 223 beygir gücünde daha güçlü bir motorla piyasaya sürülecek. Peugeot e-208 GTi modelinin, ID.Polo GTI'ın doğrudan rakibi olması bekleniyor.
Elektrikli "hot hatch" modelleri Avrupa'da popüler hale geliyor; bu duruma örnek olarak Abarth 500e, Cupra Born VZ ve MG 4 XPower gösterilebilir.
ID.Polo'nun tüm versiyonları önden çekişli ve önde tek bir motor bulunacak. MEB+ mekanik platformunu kullanan araç, arkadan itişli veya dört tekerlekten çekişli olan ID.3 ve üzeri daha büyük modellerden farklı bir mimariye sahip olacak.
4.053 mm uzunluğundaki elektrikli Polo, benzinli versiyonla yaklaşık aynı uzunlukta ancak batarya nedeniyle biraz daha geniş (1.816 mm) ve daha uzun (1.530 mm). Elektrikli platform sayesinde araç, dış boyutları küçük olmasına rağmen Golf'e benzer bir iç hacim sunuyor.
FIYAT VE TEKNOLOJIK ÖZELLİKLER
VW, ID.2all konseptinde WLTP döngüsüne göre 450 kilometrelik menzil sunan yeni batarya paketini tanıttı. Almanya'da ID.Polo'nun başlangıç fiyatının 25.000 avronun altında olması hedefleniyor.
Üst düzey versiyonların ise otomatik şerit değiştirme, trafik ışığı tanıma, 360 derece kamera ve hafızalı park asistanı gibi genellikle daha büyük otomobillerde bulunan gelişmiş teknolojileri sunacağı belirtiliyor.
VW CEO'su Thomas Schaefer, "ID. Polo, tanınmış markalarımızı geleceğe taşımanın sadece başlangıcı" dedi. ID.3'ün ID.Golf, ID.4'ün ID.Tiguan ve ID.7'nin ID.Passat olarak adlandırılacağı giderek daha da kesinleşiyor. Bu isimlendirme stratejisinin, VW'nin geleneksel marka mirasını korumayı amaçladığı ifade ediliyor.
Gelecekte benzinli modellerin tamamen ortadan kalkması durumunda "ID" logosunun da kaldırılıp kaldırılmayacağı henüz belirsizliğini koruyor. abcgazetesi'ne göre: Ancak şimdilik elektrikli ve konvansiyonel modelleri ayırmak için "ID" eki kullanılmaya devam edecek. Her ne kadar isimler uyumlu hale getirilse de, araçlar farklı platformlarda üretildiği için mekanik olarak farklı kalacak.
ID. serisi, VW'nin elektrikli araçlar olarak özel olarak ürettiği ilk otomobil serisidir. Üretim araçlarının çoğu, çeşitli konsept otomobil modellerinden uyarlanmıştır. Volkswagen'e göre ID., "akıllı tasarım, kimlik ve vizyoner teknolojiler" anlamına gelir.