AKİT MENÜ

Dünya

Yunan haber sitesi böyle yazdı: Türkiye bir oyuncu değil, süper güç

Yunan haber sitesi newsauto.gr’de Takis Trakusellis tarafından Türkiye’nin binek ve ticari araç üretimiyle ilgili detaylı bir analiz haber kaleme alındı. “Yunanistan, Türkiye gibi yap” başlıklı geniş yazıda, çok detaylı bilgilere yer verilirken “Türkiye, artık sadece ‘büyük bir oyuncu’ değil, bugün geniş bölgenin otomotiv endüstrisinde gerçek bir süper güçtür” vurgusu yapıldı.

Haber Merkezi
Güncelleme Tarihi:

TAHSİN HAN

Yunanistan basını Türkiye’ye her alanda takip etmeye ve gelişmeleri okurlarına aktarmaya devam ediyor...

Hemen hergün Türkiye’nin savunma sanayi haberlerini okuduğumuz Yunan basınında bu defa Türk arabaları gündem oldu. newsauto.gr haber sitesinde Takis Trakusellis tarafından Türkiye’nin binek ve ticari araç üretimiyle ilgili detaylı bir analiz yazı kaleme alındı. “Yunanistan, Türkiye Gibi Yap” başlıklı yazıda, “Türkiye, artık sadece ‘büyük bir oyuncu’ değil, bugün geniş bölgenin otomotiv endüstrisinde gerçek bir süper güçtür” vurgusu yapılıyor.

Detaylı bir şekilde kaleme alınan makale “Yunanistan, Türkiye Gibi Yap” başlığıyla verilirken de şu ifadeler kullanıldı: “Türkiye, artık sadece “büyük bir oyuncu” değil, bugün geniş bölgenin otomotiv endüstrisinde gerçek bir süper güçtür. Üretimi Avrupa, Yakın Doğu ve Kuzey Afrika’yı beslemektedir. Bu başarının sırrı tek bir fabrika veya ulusal bir marka değil, entegre bir ekosistemdir:

 

Günümüzde Türkiye’de 15 ana üretici, Bursa, Kocaeli, Sakarya, Ankara, Adana ve İzmir’de 18 fabrika tesisinde üretim yapmaktadır. Burada, Ford Otosan, Oyak-Renault, TOFAŞ-Stellantis, Toyota, Hyundai Assan, Mercedes-Benz Türk, MAN Türkiye, TEMSA, Otokar, Karsan, Anadolu Isuzu, BMC ve artık tamamen Türk olan Togg gibi isimler tarafından binek otomobiller, hafif ve ağır ticari araçlar, otobüsler ve özel araçlar monte edilmektedir.

Rakamlarla büyüklük

Rakamlar, sektörün büyüklüğünü göstermektedir: 2023’te Türkiye yaklaşık 1,49 milyon araç üreterek dünya çapında 13. sırada yer aldı. Bu dinamizm, 2024-2025’te de sürdü. Otomotiv endüstrisi, GSYİH’nın yaklaşık yüzde 4’üne katkıda bulunmakta ve ülkenin ihracatında zirvedeki yerini korumaktadır. 2024’te araç ve yedek parça ihracatı yaklaşık 37,2 milyar dolara ulaşarak, bir kez daha en büyük ihracat sektörü “tacını” korumuştur.

 

Türkiye’deki üretim modeli, güçlü bir tedarikçi tabanıyla tamamlanmaktadır. Ülkede bin 100 yedek parça şirketi faaliyet göstermekte olup, yerlilik oranları genellikle yüzde 50 ile yüzde 70 arasında değişmektedir.

Türkiye’nin kendi otomobil endüstrisi de bulunmaktadır. Elektrikli T10X ile başlayan Togg, uluslararası varlık aşamasına geçmiştir. Gerçek bir siyasi irade olsaydı, Yunanistan’ın da yapabileceği şey tam olarak budur.

Yunanistan Türkiye’den ne öğrenebilir?

On yıllık bir ufka sahip, parçalı teşvikler yerine tutarlı bir sanayi politikasına ihtiyaç vardır. Büyük fabrikalar, bir dizi şeyin önceden sağlanmasıyla gelir. Yerel marka çekici bir fikir olsa da, bir önkoşul değildir. Türkiye, yılda bir milyondan fazla araç üreten ve on milyarlarca dolar ihraç eden bir değer makinesi kurmuştur. Yunan sanayi tabanının yeniden inşası hakkında ciddi konuşmak istiyorsak, tek bir öneri var: Yunanistan, Türkiye gibi yap!”

Yorumlara Git

Adalet kimin elinde? Emekli hakim, savcı kızını darp etti

Yargılanmamak için Gazze’yi ve bölgeyi kan gölüne çeviren katile af yolu açıldı! Herzog: İsrail’in çıkarları için....

Mahkeme kararını verdi! İşte Seçil Erzan'a verilen ceza

Kılıçlı yemin kriziyle ihraç edilmişti! Mahkeme kararı iptal etti

Okullardaki ilahiye muhtıra verilen Türkiye'den külliyede ilahi dinleten Türkiye'ye