Eğitim
Ortaokul ortak sınav tarihleri: 2025-2026 ortak yazılı sınavlar ne zaman başlıyor?
Milli Eğitim Bakanlığı, 2025-2026 eğitim öğretim yılı ortak sınav takvimini duyurdu. Öğrencilerin gelişimini yakından izlemek, ölçme-değerlendirmede birlik sağlamak ve müfredatın eşgüdümlü yürütülmesini hedefleyen uygulama, bu yıl da ülke genelinde devam edecek. İşte, ortaokul ve lise düzeyindeki ortak yazılı sınav tarihleri...
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğrencilerin akademik gelişimini süreç odaklı olarak izlemek ve ölçme-değerlendirme standartlarında birlik sağlamak amacıyla “ülke geneli ortak yazılı sınav uygulamasını” bu yıl da sürdürüyor. İlk kez 2023-2024 eğitim öğretim yılında uygulamaya alınan bu sistem, hem öğretmenlerden hem de öğrencilerden olumlu geri dönüşler alınmasıyla kalıcı hale getirildi. Yeni dönemde uygulamanın kapsamı genişletilerek ortaokul ve lise düzeyindeki öğrencileri de içine alacak şekilde planlandı.
MEB’in 2025-2026 yılı için yayımladığı takvime göre, ülke genelinde 6, 7, 8, 9 ve 10. sınıf öğrencilerini kapsayan toplam 10 ortak sınav gerçekleştirilecek. Bu sınavlar, sadece akademik başarıyı ölçmekle kalmayacak; aynı zamanda öğretmenlerin öğrencilerin öğrenme sürecini daha yakından takip etmesini de sağlayacak. Peki, ortaokul ortak sınavları ne zaman?
1. dönem ortak sınav tarihleri (Kasım 2025)
Yeni eğitim öğretim yılının ilk dönemine ait ortak sınavlar, kasım ayında yapılacak. Sınavlar tüm Türkiye’de eş zamanlı olarak gerçekleştirilecek:
7. sınıf Türkçe: 4 Kasım Salı
8. sınıf Türkçe: 5 Kasım Çarşamba
9. sınıf Matematik: 6 Kasım Perşembe
2. dönem 1. ortak sınav tarihleri (Nisan 2026)
6. sınıf Türkçe: 7 Nisan Salı
6. ve 8. sınıf Matematik: 8 Nisan Çarşamba
10. sınıf Matematik: 9 Nisan Perşembe
10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı: 10 Nisan Cuma
2. dönem 2. ortak sınav tarihleri (Haziran 2026)
7. sınıf Matematik: 2 Haziran Salı
9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı: 3 Haziran Çarşamba
Açık uçlu sorularla öğrenme süreci güçlendirilecek
MEB, bu yıl da ortak sınavlarda açık uçlu sorular kullanmaya devam edecek. Bu sorular, öğrencilerin yalnızca ezber bilgilerini değil, konuyu anlama, yorumlama ve kendi cümleleriyle ifade etme becerilerini de ölçecek.
Ayrıca öğretmenler, bu soruların yanıtlarını değerlendirerek öğrencilerin hangi alanlarda güçlü veya gelişime açık olduğunu daha net bir şekilde görebilecek. Böylece hem öğretim yöntemleri hem de müfredat uygulamaları daha verimli hâle getirilecek.
Bu yöntemle MEB, not odaklı bir sistemden çok, öğrenme odaklı bir ölçme yaklaşımına geçmeyi hedefliyor.