AKİT MENÜ

Dünya

İran'da büyük tehlike

Komşu ülke İran'da bazı enerji santralleri zehir saçıyor

AA
Güncelleme Tarihi:

İran'ın Tahran, Kazvin ve Elbruz eyaletinde bulunan bazı enerji santrallerinde yüksek oranda kükürt salınımı yapıldığı tespit edildi.

İranlı Öğrenciler Haber Ajansı'nda (ISNA) yayımlanan ve İran Çevre Kurumunun verileri kaynak gösterilerek hazırlanan değerlendirmede, Rey Enerji Santrali, Perend Enerji Santrali, Şehriyar Enerji Santrali, Şuheda-yi Pakdaşt Kombine Çevrim Santrali ve Perend Kombine Çevrim Santrali'nde kalitesiz yakıt kullanımına bağlı olarak yüksek miktarda kükürt tespit edildiği bilgisi yer aldı.

Değerlendirmede ayrıca, havayı ve çevreyi ciddi derecede kirlettiği bilinen kükürdün enerji santrallerindeki standart değeri 50 mg/kg iken bahsi geçen santrallerde bu sayının 520 mg/kg ile 6600 mg/kg arasında değişkenlik gösterdiği belirtildi.

 

İran kanunlarına göre düşük kükürt oranına sahip yakıtın temini ve dağıtılması, İran Ulusal Petrol Rafinerisi ve Dağıtım Şirketinin (NIORDC) görevleri arasında yer alıyor. Ancak enerji santrallerinde ölçülen kükürt değerleri, üretimi ve dağıtımı yapılan yakıtın yüksek kükürt oranına sahip kalitesiz yakıt olduğunu ortaya koyuyor.

Enerji santralleri ve diğer endüstriyel tesisler tarafından fosil yakıtların yakılması sonucunda ortaya çıkan kükürtdioksit, maruz kalınması halinde solunum sistemine ciddi zararlar veriyor ve nefes almayı güçleştiriyor. Bu durumdan özellikle astım hastaları daha fazla etkileniyor.

Yorumlara Git

NATO zirvesi önce algı üstüne algı! Operasyon çocuklarından 'göz zevki' oyunu

Malatya'da 4 büyüklüğünde deprem

‘Kılıçdaroğlu’nu şehrimde istemiyorum’ kampanyasına sert tepki: Tabi… Siz hırsızları seversiniz

Rubio körfez ziyaretinde açık açık söyledi! İsrail güvende değilse barış falan yok

İslam dünyasının dağınıklığı reforma muhtaç! Müslümanlar bunu yapsa İsrail boğulur