Gündem
Okullarda yaşanan tacizin şiddetin sebebi karma eğitim: Bu rezaletin mimarı CHP
CHP’nin 1960’ların başında Türk toplumunu dizayn etme fikriyle başlattığı, dönemin Milli Eğitim Bakanı Şevket Raşit Hatipoğlu’nun hayata geçirdiği “karma eğitim” politikası, gençliğimizi adım adım uçuruma sürüklüyor.
FITRATA SAVAŞ AÇIYORLAR
Konuya ilişkin Akit’e değerlendirmelerde bulunan Atatürk Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. A. Halim Ulaş, şunları söyledi: “Türkiye’nin en güzide okulunda asıl görülmesi gereken yaşanan skandalların arkasındaki sistemik çöküştür. Çözüm modern eğitim sisteminin ‘fıtrat’ gerçeğini inkâr eden körlüğünde saklıdır. Eğitimin zemini, öğrencinin biyolojik ve psikolojik gerçekliğine uygun olmalıdır. Batı’nın dahi seçkin okullarında terk etmeye başladığı bir dogmayı tartışılmaz bir tabu gibi savunuyoruz. Gençleri aynı koridorlarda gün boyu dip dibe yaşatmaya çalışmak fıtrata açılmış bir savaştır. Ateş ile barutu aynı kavanoza koyup, sonra ‘Neden patladı?’ diye sormak, akılla alay etmektir. Odaklanma sorunu ve güvenlik alanı bakımından Batılı ülkelerde bile artık karma eğitim terk ediliyor. İstanbul Erkek Lisesi’ndeki liste olayı, gençliğin yanlış zamanda yanlış yerde olmanın getirdiği duyguların nasıl bir canavara dönüştüğünün ispatıdır. Bugün yaşananlar onları o heveslerin pençesine terk eden ‘karma eğitim olmazsa laiklik elden gider’ gibi sığ korkularla pedagojik gerçekleri halı altına süpüren sistemin suçudur. Eğitimde bir ‘fabrika ayarlarına dönüş’ şarttır. Bu bir gericilik değil, aksine en ileri pedagojik hamledir. Eğitim, fıtratı bozmak değil; fıtratı kemale erdirmektir.”
YÜZ YILIN PEDAGOJİK YANLIŞI
Eğitimci Yazar Ali Erkan Kavaklı da şu görüşleri ifade etti: “Türkiye’nin en zeki ve başarılı öğrencilerinin kazanabildiği İstanbul Erkek Lisesi, kızlara cinsel taciz skandalı ile çalkalanıyor. Kızlara hayatı çekilmez hâle getiren 9. sınıf öğrencilerine 11. sınıf öğrencileri saldırmış, okulda kavga çıkmış, bazı öğrenciler hastanelik olmuş. Bu olay, buzdağının görünen yüzü. Bütün fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, yatılı okullar benzeri olaylara sahne oluyor. Yatılı okullar ve yan yana erkek yurdu, kız yurdu binaları.Karma eğitimin pedagojik yanlış olduğu bütün dünyanın bildiği bir gerçek. Almanya, İngiltere, Kanada, Amerika’da karma eğitimin verimliliği araştırmaları yapıldı. Araştırmaların sonucu; karma eğitimin toplumda kadın-erkek eşitliğini sağlamak için düşünülmüş bir model olduğunu, 1960’lı yıllarda Batı’da yaygın şekilde uygulandığını fakat toplumlarda kadın-erkek eşitliğinin sağlanamadığını, karma eğitim modelinin eşitlik amacını gerçekleştirmediğini ortaya koydu.
KARMA EĞİTİM İDEOLOJİK DAYATMA
28 Şubat sürecinde iktidar olan DSP’li Milli Eğitim Bakanı Metin Bostancıoğlu, bütün okullara, kurslara, dershanelere karma eğitim mecburiyeti getirdi. O günlerde Almanya, Amerika, İngiltere, Kanada’da karma eğitimin sakıncaları sıkça tartışılıyor ve ayrı eğitim adımları atılıyordu. Bostancıoğlu, ideolojik körlükle bilerek ve kasıtlı olarak kız - erkek ayrı eğitim veren okullara karma mecburiyeti getirdi. Kabataş Erkek Lisesi, Kabataş Kız Lisesi, Çemberlitaş Kız Lisesi, Çamlıca Kız Lisesi gibi klasik ayrı eğitim yapan okullar karma yapıldı. Ben, Konya Erkek Lisesi mezunuyum. 1971 yılında mezun olduğum erkek lisesi karma yapıldı. Bütün Türkiye’de geleneksel kız ve erkek okulları vardı. Hepsi karmaya dönüştürüldü. Klasik ayrı eğitim yapan okullara dönülmeli. Eğitimde eşitlik ilkesi olmalı. İsteyen veli, çocuğuna ayrı eğitim aldırabilmeli. Karma okullarda cinsel tacizlerin önlenmesi için kızlar, veliler, öğretmenler ve yöneticiler karma eğitimin yol açtığı sakıncalar konusunda bilgilendirilmeli.”