AKİT MENÜ

Dünya

Trump'tan İran'a 48 saat süre: "Açmazsanız santralleri vururuz!"

ABD Başkanı Donald Trump, İran'ın Hürmüz Boğazı'nı tamamen trafiğe açması için 48 saatlik mühlet verdi. Sosyal medya hesabından dünyayı sarsan bir açıklama yapan Trump, Boğaz'ın açılmaması durumunda İran’ın elektrik santrallerini en büyüğünden başlayarak yerle bir edeceklerini ilan etti.

Haber Merkezi

Küresel enerji arzının en kritik noktası olan Hürmüz Boğazı, ABD ve İran arasındaki gerilimin merkezine oturdu. Donald Trump, Tahran yönetimini doğrudan hedef alan paylaşımıyla, askeri müdahale kartını masaya sürdü. Trump, "Eğer İran, tam olarak şu andan itibaren 48 saat içinde Hürmüz Boğazı’nı tehdit olmaksızın tamamen açmazsa, ABD harekete geçecek" dedi.

ELEKTRİK SANTRALLERİ HEDEFTE

Trump’ın tehdidi sadece askeri noktalarla sınırlı kalmadı. ABD Başkanı, Boğaz'ın açılmaması halinde İran’ın sivil hayatını ve sanayisini felç edecek bir strateji izleyeceklerini belirtti. Trump, "En büyüğünden başlayarak İran’ın çeşitli elektrik santrallerini vuracak ve yerle bir edeceğiz" diyerek, hedeflerinin ülkenin enerji altyapısı olduğunu açıkça ifade etti. 48 saatlik geri sayımın başlamasıyla birlikte bölgede tansiyon en üst seviyeye çıktı.

Yorumlara Git

Eski Bakan'dan çarpıcı tespit! Şimdiye dek hiç bu kadar aşağılanmadık

Feodalizm Avrupa'ya geri döndü! Kıdemsizlere fırın kıdemlilere yayla

Bitik CHP okeye dönüyor! Hortumcu Mahmut konuştu kimse iplemedi

AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik: Terörsüz Türkiye'de yeni aşamaya geçiyoruz

Villa başına haraç, meclis üyelerine zarfla ‘kara para’ maaş! CHP’li şile Belediyesi’nde milyonluk soygun!