Teknoloji
İnternetteki oyunlarda yer alan gizli mesajlara dikkat!
İnternetteki ücretsiz oyunları oynayan çocuklar oynamayanlara oranla yüzde 50 daha fazla şeker tüketiyor. Uzmanlar bunun nedeninin bu tarz oyunlarda çocukları teşvik eden gizli reklamlar olduğu görüşünde.
Uzmanlar internetteki oyunlarda yer alan gizli mesajların çoğu zaman yetişkinler tarafından görülemediğinin altını çiziyor.
GİZLİ REKLAMLAR ÇOCUKLARA NASIL ETKİ EDİYOR?
Peki bu yöntem nasıl işliyor? TV ve gazetelerde bu tarz mesajlar içeren materyalin kullanılması yasak ancak aynı yasak online dünyada henüz yeni yeni tartışılıyor. Bu tarz oyunları oynayan çocuklar oyunu kazanmaya odaklandığı sırada reklam mesajı çoktan zihinlere kazınmış oluyor.
"FİRMALAR NÖRÖBİLİMCİLER İLE ÇALIŞIYOR"
International Business School in London'dan Profesör Agnes Nairn'e göre, çocuklarının zihni oyuna ve kazanmaya odaklandığı için savunmasız kalıyor. Bu oyunlar üzerinden reklam yapan pek çok firmanın nöröbilimciler ile çalıştığının altını çizen Nairn, firmaların bu tarz gizli reklamlar için oldukça kabarık bütçelerinin olduğunu belirtiyor.
DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ DE UYARIDI
Facebook ve benzeri sosyal medya platformlarında yer alan ve akıllı telefon uygulaması olarak da karşımıza çıkan bu tarz oyunların etkisini inceleyen tek kurum Radboud Üniversitesi değil. Geçtiğimiz aylarda benzer bir çalışmaya imza atan Dünya Sağlık Örgütü (WHO) bu oyunlarda yer alan gizli reklamların sadece çocuklar tarafından fark edilebildiğini açıklamıştı.
WHO adına açıklamalarda bulunan örgütün Avrupa Direktörü Dr Zsuzsanna Jakab, aynı reklamların ebeveynlerin dikkatini çekmediğini ve pek çok kişinin çocuklarının internette veya akıllı telefonlarla neler yaptığını yakından takip etmediğini açıklamıştı.
Son yıllarda çocuklarda artan obezitenin bir sebebi olarak da bu oyunlar gösteriliyor.
İLK YASAK İNGİLTERE'DEN
Bu tarz uyarılar işe yaramışa benziyor. Zira İngiltere'de reklam denetleme kurumu olarak faaliyet gösteren Committee on Advertising Practice, geçen hafta bu tarz reklam aktivitelerinin önüne geçmek için ilk adımı attı. Komite abur cubur reklamlarının 16 yaş altı kullanıcıya gösterilmesine kısıtlamalar getirdi.
(NTV)