AKİT MENÜ

Teknoloji

Media Markt Türkiye, yeni bir konsepti pilot proje olarak başlatıyor

Media MarktTürkiye, Media-Saturn Holding bünyesindeki ülkeler içerisinde bir ilke imza attı. Avrupa’yı ikna eden Media Markt Türkiye, 2014 son çeyreğinde açılışını gerçekleştireceği City konsepti ile daha küçük metrekarelerde mağazalar da açmaya hazırlanıyor. City, konseptindeki mağazalar ortalama 1.000 metrekare büyüklüğünde olurken online alışverişle entegre olarak bu mağazalara özel, aynı gün teslimatseçeneğide bulunacak.

Media-Saturn HoldingBaşkan Yardımcısı Peter Leisten; “ Türkiye, Media-Saturn Holding içinde kilit rolesahip. Türkiye, Media Markt dünya operasyonları arasında dinamik bir laboratuar. Bu pazardan çok şey öğrendik ve edindiğimiz bu bilgiler bize dünyada geliştirdiğimiz çok başarılı stratejilerimizden bazılarında önemli katkılar yaptı.15 ülkeden farklı dinamikleri olan bir ülkede, yenilikleri denemek gurur verici.”diye konuştu.

Dünya’da 15 ülkede 50yıldırhizmet veren ve Avrupa’nın 1 numaralı elektronik perakendecisi konumundaki Media-Saturn, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek pilot bir projeyi hayata geçiriyor. Media Markt Türkiye CEO’su Bülent GürcanveMedia-Saturn HoldingBaşkan Yardımcısı Peter Leistengazetecilerle biraraya gelerek proje hakkında bilgi verdi.

Bülent Gürcan, Avrupa’nın bir numaralı elektronik perakendecisi konumundaki Media Markt’ın,Türkiye pazarına 2007’de girdiğini hatırlatarak, 8. yılda farklı konsept ve yenilikleri de deneyeceklerini açıkladı. Türkiye’de 18 ilde,39 mağaza ile bulundukları illerde de pazar lideri konumunda olduklarını söyleyen Gürcan, 2014 yılında Media Markt Türkiye’nin teknoloji perakendeciliği pazarının 4 katı üzerinde büyüdüğünü açıkladı.Gürcan 2014 yılı ilk 6 aylık dönem değerlendirmelerinde; Media Markt Türkiye’nin de bir önceki yılın aynı dönemine büyüme hızını 4’e katladığını belirterek, çoklu kanal stratejisi uygulamalarında e-ticaret hedeflerinin %30 üzerine çıktıklarını; mağazalarda Yuvakuran, kredi köşelerinin yanı sıra mobile de uyumlu geliştirilmiş yeni arayüz geçişleri ile birçok yeniliğe de imza attıklarını ifade etti.

15 ülke içerisinde Türkiye’nin bir pilot uygulama ile bir ilke imza attığını açıklayan Bülent Gürcanşunları söyledi;7 yılda Media-Saturn Holding, teknoloji perakendeciliğinde Türkiye’ye pek çok ilk getirdi; sektöre önemli katkılarda bulundu. Perakende, mağaza operasyonları canlı organizmalar. Dinamik organizasyonel yapımızı güçlendirmek ve sürdürülebilir büyümemizi devam ettirmek amacıyla bu 7 yılda yeni formatlarda denedik. Trafiğin az olduğu, verimin düşük olduğu lokasyonlardançıkıp, şehir merkezine daha yakın, toplu taşımaya kısa mesafede ve müşterilerimizin erişimi için daha fazla kolaylık sunan lokasyonlara taşındık veya bazen de kapadık. 2014’ün son çeyreğinde bir pilot bir uygulama ile Media Saturn’ün tarihinde bir ilki gerçekleştiriyoruz. Büyük mağazalarımızın yanında şimdilik adına “Media Markt City” dediğimiz bizim kendi formatlarımıza göre daha küçük metrekarelerde mağazalar açacağız. 2015’de 5 tane City konseptli mağaza açmayı planlıyoruz. Büyük metre kareler dışında da yeni bir konsepti de hayata geçiriyoruz. İsmi pilot mağazamızda “Media Markt City” olacak, Anadolu’daki ve müşterilerimizdeki izlenimlere göre ismine nihai halini vereceğiz”.

Leisten: “Türkiye pazarı, Media-Saturn Holding’in laboratuvarı”

Türkiye’deki uygulamalarımız kalıcılığımızın kanıtı!

Media-Saturn Holding Başkan Yardımcısı Peter Leisten, Media-Saturn’ün 65 binden fazla çalışan sayısı ile Avrupa’nın bir numaralı elektronik perakendecisi konumunda bulunduğunu belirterek, şirketin 2012 yılı rakamlarına göre yıllık cirosunun 21 milyar Euro olduğunu söyledi.

Media Markt Türkiye yönetiminin Almanya’daki üst yönetimi City konseptine ikna ettiğini ifade eden Leisten; “Media-Saturn olarak 2013 yılı rakamlarına göre dünyada müşteri sayımız 300 milyonu aştı. Dünyada toplam metrekaremiz ise 3 milyon 40 bin metrekareye ulaştı.50 yıllık bir birikimle bininüzerinde mağazaya ulaştık. Türkiye’de son yıllarda yıldızı parlayan, kilit ülkelerden biri.Bu pazardan çok şey öğrendik ve edindiğimiz bu bilgiler bize dünyada geliştirdiğimiz çok başarılı stratejilerimizden bazılarında önemli katkılar yaptı.Avrupa genelinde yaklaşık 1000 adet mağazayı işletiyoruz ve çok geniş bir mağaza lokasyonu çeşitliliğine sahibiz. Bunların her biri diğerinden farklıdır. Bazıları oldukça yüksek müşteri trafiğine sahipken, bazıları çoğunlukla o lokasyondaki mağazalarımızda alışveriş yapmak için özellikle gelen müşterilerce ziyaret edilmektedir.

Özellikle Türkiye’de, müşterilerimizin trafik sıkışıklığında daha az zaman kaybetmek istediği, uzun mesafelere yolculuk etmek istemediği ve müşterilerimizin yaşadıkları yerlere yakın olmanın avantajlı olduğunu görüyoruz. Türkiye, Media-Saturn’ün dünya operasyonları arasında dinamik bir laboratuar, adeta bir testmerkezi.Daha esnek bir mağazacılık anlayışıyla yolumuza devam edeceğiz. Bu modelin başarısına göre grup içinde diğer ülkelerde de uygulanıp uygulanmayacağına karar vereceğiz” şeklinde konuştu.

Peter Liesten, Media-SaturnHolding’in Türkiye operasyonlarından memnun olduklarını ve buradaki kalıcı ve yaratıcı iş modellerinin Türkiye pazarına duydukları güvenin göstergesi olduğunun altını çizdi.

Yorumlara Git

MOSSAD'ın 15 yıllık kanlı planı devrede duyurdular!

Cübbeli Ahmet Hoca harekete geçiyor! 'Bir plan olduğu açık' diyerek duyurdu

Hazmedemediysen maden suyu iç! Emniyetin TOGG'larını görünce içi acıyan DP'li vekil

Teknoloji kontrollerinin bilançosu! ECB Başkanı Lagarde'dan 100 yıl sonra ‘Büyük Buhran’ uyarısı

Asgari ücret resmi olarak açıklandı! Tam iki kat fark var...