AKİT MENÜ

Gündem

2016’da Türkiye’nin yarısı Yüksek Hızlı Tren’e kavuşacak

Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, Ankara Büromuzu ziyaret etti. Dünyanın büyük yatırımlar yaptığı demiryollarını Türkiye’de de öncelikli tercih edilen bir ulaşım sistemi haline getirmeye çalıştıklarını belirten Karaman, Yüksek Hızlı Tren

2013-01-31 21:01:26

YENİ AKİT / ANKARA
Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Devlet Demiryolları’nın Genel Müdürü Süleyman Karaman, Basın Danışmanı Mehmet Aycı ve Özel Kalem Müdürü Baykal Tuğ ile birlikte Ankara Büromuzu ziyaret etti. Hükümet’in en başarılı bürokratları arasında gösterilen Karaman, çalışmaları hakkında Ankara Temsilcimiz Yener Dönmez ile Haber Müdürümüz Fatih Akkaya’ya bilgiler verdi.
Dünyanın büyük yatırımlar yaptığı demiryollarını Türkiye’de de öncelikli tercih edilen bir ulaşım sistemi haline getirmeye çalıştıklarını belirten Karaman, Türkiye’de bir kişinin yıl içinde yaptığı şehirlerarası yolculuk ortalaması 20 iken, Mart 2009’da hizmete açtıkları Ankara-Eskişehir arası Yüksek Hızlı Tren’le 1 Ocak 2013 tarihi itibariyle 6 milyon 955 bin yolcu taşındığını bildirdi. Karaman, Ankara-Konya YHT’de ise, Ağustos 2011’den 2012 sonuna kadar 1 milyon 777 bin yolcu taşındığını açıkladı.  
2016 YILI
MÜJDESİ
YHT ile yolcu sayısının 10 katına çıktığını, daha önce yüzde 8 olan TCDD payının yüzde 72’ye yükseldiğini kaydeden Karaman, 2016 yılının sonuna kadar 15 ilin yüksek hızlı trene kavuşmuş olacağını ve Türkiye nüfusunun yaklaşık yarısının YHT’yle tanışacağını söyledi. Karaman, bu yolların yapımında yüzde 95 yerlilik bulunduğunu ifade ederek, trenlerin de yüzde 51 oranında yerli olması şartı getireceklerini vurguladı.  
“GELİŞMİŞ ÜLKELERDE DAHA FAZLA”
Demiryolu sektöründe hızlı, emniyetli, kaliteli ulaşım sağlayarak, ulaşım sektörünün öncüsü olmayı, üretim-hizmet anlayışını geliştirmeyi, ulaşım modları arasındaki entegrasyona katkıda bulunmayı ve rekabet oluşturarak verimli, ekonomik, kaliteli taşımacılık yapmayı hedeflediklerini açıklayan Karaman, gelişmiş ülkelerde demiryolu taşımalarının fazla olduğunu bildirdi.
Kişi başına yıllık şehirlerarası yolculuk sayısı ortalamasının Danimarka’da 439, İtalya’da 156, Türkiye’de ise 20 olduğunu söyleyen Karaman, bu oranın yukarılara taşınması gerektiğini, bunun için de Demiryolları’na büyük görev düştüğünün bilincinde olduklarını kaydetti.  
NEDEN DEMİRYOLU?
Türkiye’nin dünyada olduğu gibi demiryolu yatırımlarını artırmaya çalıştığını belirten Karaman, artan ulaşım talebi ve sıkışıklığın demiryollarına yatırımı zorunlu kıldığını vurgulayarak, “Demiryollarında enerji tüketimi daha azdır. Daha temiz enerji kullanır. Çevreyi daha az kirletir. Demiryolu yapımında arazi kullanımı ve yapım maliyetleri daha azdır. Örneğin, saatte tek yönlü 10 bin yolcu taşımak için, çift hatlı bir demiryolu yeterli iken, aynı miktarda yolcu taşımak için altı şeritli bir otoyola ihtiyaç vardır. Ayrıca harici maliyetler daha düşüktür. Daha emniyetlidir” dedi.
YHT’lerin diğer ulaşım araçlarına nazaran havayı kirletmediğini hatırlatan Süleyman Karaman, 15 yıl sonra temiz havası olan devletlerin diğer devletlere hava satacak duruma geleceğini söyledi.
“KENDİ AYAKLARIMIZ
ÜZERİNDE DURACAĞIZ”
Hedeflenen projeleri anlatan Karaman, “Artık zarar eden bir TCDD olmak istemiyoruz. 2018 yılına kadar TCDD’yi zarar eden bir kuruluştan kendi ayakları üzerinde durabilen bir kuruluşa dönüştürmek için; yüksek hızlı demiryolları başta olmak üzere, yol ve araç yenileme, sinyal, elektrifikasyon ve konvansiyonel demiryolu yatırımları ile birlikte TCDD’yi ve demiryolu sektörünü yeniden yapılandırmalıyız” diye konuştu.
BAŞBAKAN VE BAKAN’A TEŞEKKÜR
Karaman, tüm bu hizmetlerde en büyük payın Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a ait olduğunu ifade ederek, “Bu yatırımları ayrılan bütçeler sayesinde yapıyoruz. Başbakanımız, Bakanımız büyük bir hizmet olarak gördükleri demiryolunun önemine, ihtiyacına inanıyor. Bu noktada her daim önümüzü açıyorlar. Bu durum kuruluşumuza ayrılan ödenekte de görülüyor. TCDD’ye ayrılan ödenek 2003 yılında 251 milyon iken, 2013 yılında 4 milyar 700 milyon TL olmuştur. Dolayısıyla demiryolu hizmetlerinde Başbakanımızın, Bakanımızın payı çok büyük. Bize bu hizmetleri yapma fırsatı verdikleri için kendilerine tekrar tekrar teşekkür ediyorum” dedi.
Süleyman Karaman ayrıca, Ulaştırma Bakanı Yıldırım’ın taşıdığı hizmet aşkını sürekli kendilerine de hissettirdiğini ifade ederek “Bakanımızın nefesini sürekli ensemizde hissediyoruz. Halkımızın takdirini toplayan hizmetlerimizde bu da çok önemli” şeklinde konuştu.
 

Yorumlara Git

Bakanlık ve 6 üniversiteye atama kararları Resmi Gazete’de!

İstanbul’da peş peşe uyarılar!

Fransa Cumhurbaşkanı Macron’dan Netanyahu’ya uyarı!

Bakan Bayraktar’dan doğalgaz müjdesi!

İslam Memiş elinde 1 lirası bile olanları uyardı! 12 bin seviyesine çıkacak, uçup gidecek