AKİT MENÜ

Ekonomi

Avrupa’lılar tütsülenmiş balığı sevdi

Su ürünlerinde ihracatı hızla artıran Türkiye, deniz balıklarından sonra iç sularda yetiştirdiği alabalığıyla da iddialı konuma geldi. Alabalığı tütsüleyerek pazara çıkaran üreticiler, kısa sürede Kuzey Avrupa’da pazarın gözdesi oldu.

2013-02-02 20:47:30

DENİZLİ -  Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih İşliel, 2012 yılını 467 milyon dolar ihracatla kapatan sektörün dünya pazarında en fazla levrek ile iddialı olduğunu belirtti. Levrek, çipura gibi deniz ürünlerinin yanında son yıllarda alabalıkta da ciddi ihracat artışları görüldüğüne işaret eden İşliel, genelde iç tüketim için kurulan çiftliklerden fırın yatırımlarını tamamlayan firmaların yüksek oranda ihracat yapmaya başladığına dikkat çekti. Tütsülenmiş alabalık ihracatının geçen yıl 45 milyon dolara yaklaştığını, Türk markalarının özellikle Kuzey Avrupa’daki market raflarında yerini aldığını kaydeden İşliel, “Tütsülenmiş alabalık en gözde ihraç ürünlerimiz arasına girdi. Bu ürünün, işlenmiş olması nedeniyle katma değeri de yüksek. Türk markaları, Kuzey Avrupa’daki marketlerde kaliteli ürünleri nedeniyle tercih edilir konumdadır” dedi.
İÇ PAZARA DA TANITACAKLAR
Denizli ve Muğla’daki çiftliklerinde alabalık üreterek Avrupa ülkelerine ihracat yapan Yasin Özpek, “İhracatımız geçen yıl 12 milyon avroya ulaştı. Kapasitemiz yetseydi 20 milyon avroluk ihracat yapabilirdik. Avrupa’daki alıcılar Türk markalarının yüksek kalitede olması nedeniyle tercih ediyor. Avrupalılar yüzyıllardan beri bu lezzete alışmış. Geniş bir kullanım alanı bulunan bu ürünü iç pazarda tanıtmak istiyoruz” dedi.

Yorumlara Git

En sessiz denizaltıları bile tespit edecek! Bir teknoloji geliştirildi!

Sokak lezzetleri restoranı iflas etti!

Sebebi çok şaşırttı! O ülkede sokağa çıkma yasağı ilan edildi

Asya ülkesi Malezya Kralı Çin'de: Diplomatik ziyarette bulundu!

Kadıköy’de kazanan Galatasaray!