AKİT MENÜ

Ekonomi

Milli tren kasımda rayda olacak

Elektrikli lokomotifi ürettiklerini ve test sürüşlerinin tamamlandığını belirten Işık, 2023 yılına kadar 110 hızlı treni hizmete sunacaklarını ve Türkiye’nin raylı sistemlerde dünya otoritelerinden biri olacağını söyledi

Güncelleme Tarihi:

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, milli trenin kasım ayında raylarda olacağını bildirdi.

Milli Elektrikli Lokomotif E1000 Projesi hakkında açıklamalarda bulunan Bakan Işık, TCDD’nin manevra ve kısa mesafe yük taşıma ihtiyaçlarını karşılamak için 1 megavat gücünde elektrikli lokomotif geliştirildiğini ve prototip üretildiğini söyledi.

CARİ AÇIK İÇİN ÖNEMLİ ADIM

Bakan Işık, yüksek hızlı trenlerin cer sistemi için de çalışmaların yürütüldüğüne dikkati çekerek, “1 megavatlık cer sisteminden, 5 megavatlık cer sistemine geçiş yapacağız. Proje, cari açığın azaltılması ve ihracatın artması noktasında çok önemli bir adım. Türkiye belli süre sonra raylı sistemlerde dünya otoritelerinden birisi olacak” ifadelerini kullandı. TÜBİTAK’ın desteklediği, 18 bilim insanının çalıştığı ve yaklaşık 10 milyon lira bütçeli projenin, Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) ile birlikte yürütüldüğünü ve tedarikçi endüstriyel firmalardan gerekli malzemelerin sağlandığını anlatan Işık, “Elektrikli lokomotifi ürettik, test sürüşleri tamamlandı. Özgün milli trene doğru önemli bir adım attık sırada elektrikli otomobil var” dedi..

YERLİLİK ORANI ARTACAK

Işık, 2023 yılına kadar yurt içinde 70 manevra lokomotifi ve 110 hızlı treni hizmete almayı planladıklarını bildirdi. TÜLOMSAŞ’ın yurt dışı pazarlarla bağlantıları bulunduğuna değinen Işık, kuruluşun özellikle raylı taşıma sektörünün gelişmeye başladığı Güney Doğu Asya, Kuzey Afrika ve Orta Doğu ülkelerine ihracat yaptığını ifade etti.

45 MİLYAR DOLAR AYIRDIK

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın 2023 hedeflerine göre, raylı taşıma sektörüne yapılması planlanan yatırım miktarının 45 milyar dolar olduğunu kaydeden Işık, proje sonucunda elde edilecek bilgi birikimi ve tecrübeyle, raylı taşıtlardaki yerlilik oranının artırılmasını hedeflediklerini ifade etti. Çalışmaların diğer raylı taşıtlarda da kullanılabileceğine işaret eden Işık şöyle konuştu:

TECRÜBELER YOL AÇACAK

“Modern raylı taşıtlarda cer sistemleri aynı teknolojiyi kullanmaktadır. TÜBİTAK MAM, proje kapsamında geliştirilen katma değeri yüksek olan sistemleri, Türkiye’deki ana hat ve şehir içi ulaşım raylı sistem araçlarına uygun hale getirmeye hazır durumdadır. Elde edilen tecrübe ve bilgi birikimiyle; manevra ve kısa mesafe lokomotifi, şehir içi taşımacılık için tramvay-metro, hibrit lokomotif, yolcu taşıma için elektrikli-dizel elektrikli çoklu dizi geliştirilmesi, ana hat lokomotifi ve hızlı tren projeleri de gerçekleştirilebilir.”

Yorumlara Git

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Almanya Başbakanı Olaf Scholz'u kabul etti

İspanya’dan Lübnan’daki askerleri hakkında açıklama!

Beyaz Saray’dan ‘Lübnan-İsrail’ açıklaması

THY ve Pegasus’tan son dakika kararı! Seferler iptal edildi

Araç sahipleri yandı! Akaryakıta büyük zam