Gündem
Doğu Guta’da kan beklİyorlar
Doğu Guta’da kan beklİyorlar
ÖMER FARUK ŞAHİN / ANKARA
Suriye’de 7 yıldır devam eden iç savaşta birçok insanın tekrar hayata tutunmasına sebep olan doktorlara önderlik eden Dr. Husâm Adnan, yaşanan insanlık dramını Akit’e anlattı. Kuşatma altındaki Doğu Guta’nın Dûma beldesinde tıbbi destek veren kalp ve göğüs doktorlarından oluşan bir grup doktora başkanlık eden Dr. Husâm, başından geçen ve tüyleri diken diken eden bir olayı gözler önüne serdi. Guta’nın geçirdiği en şiddetli kuşatma günlerinde yaşanan olayı nakleden Adnan, “Şiddetli çatışmalar bizleri izlemiş olduğumuz tıbbî siyasetimizi değiştirmeye mecbur bırakmıştı. Sadece hastalık durumu en ağır olanların tedavisiyle yetinmeye ve sezeryan vâkâlarında serum kullanımını durdurmaya başladık.
Sadece 12 kan torbası var
Tüm bunlar ilaç, serum ve kan torbalarının çok kısıtlı sayıda bulunması sebebiyle idi.
Hastanemizde 12 kan torbasından başkasına sahip değildik. Üzerinde görüş birliğine vardığımız katı karar, kurtulma ümidi zayıf olan ağır yaralıların durumlarını bırakmaktı. Bunun nedeni elimizde kalan çok sınırlı sayıdaki kan torbalarını boşa harcamamak ve yaşaması mümkün olan diğer yaralılara kan kaybını telâfi etmek için fırsat sağlamaktı” diye konuştu.
“İMTİHANIN SON ANLARINDAYIZ”
Türkiye’de, Şam Kardeşlik ve Yardımlaşma Derneği ile birlikte çalışan Dr. Hüsâm Adnan, “Emaneti zâyi etmediğimiz için ve Allah’ın bize en sıkıntılı, daraldığımız anlarda bir kurtuluş göndermesinden dolayı Rabbime hamd ettim. Bugün sahip olduğunuz tüm gücünüzü ve imkanlarınızı ortaya koyun. Fedakârlık yapın, elinizdekileri sunun! Zira bizler tam olarak o imtihanın son anlarındayız” şeklinde konuştu.