Gündem
Mescidi müdürlük odası yaptılar
30 Ağustos törenlerinde 28 Şubat günlerini aratmayan protokol uygulayan Anamur Kaymakamlığı’nda ikinci skandal da patlak verdi.
KAYMAKAMLIK SESSİZ KALDI
Konu ile ilgili görüşüne başvurulan Anamur Kaymakamlığı ise sorularımızı cevapsız bıraktı. Kaymakamlık personeline bırakılan notlara rağmen herhangi bir dönüş olmaması dikkat çekti. 100 kadın personelin görev yaptığı Anamur Kaymakamlığı’nda kadınların tercihleri ve ibadet yapma özgürlükleri görmezden gelindi. Adliye ve Hükümet Konağı’nda hizmet veren kadın memurların ibadetlerini erkek mescidinde yaptığı bildirildi. Kadınların mescidinin kapatılması sonrası kadın personelin erkeklerin olmadığı süre zarfında namazlarını erkek mescidinde kıldığı öğrenildi.
Kaymakam tarafından sürgün edileceği korkusuyla ismini vermek istemeyen bir memur ise, yaşanan mescit krizinin düzeltilmesi gerektiğini savunarak, “Kadınlar için yapılan mescidimiz küçücük bir odaydı. Ancak şimdi o küçücük odamızdan bile mahrum kaldık. Bizler 28 Şubat’ı gördük. Şimdi bakıyorum da Müslümanlar olarak en rahat dönemi yaşıyoruz. İbadethanelerimiz en güzel yerlerde olması gerekirken, biz erkekler ile aynı yerde namaz kılmaya çalışıyoruz. İnşallah, yetkililer acil bir çözümleme yaparlar” ifadelerini kullandı.
MUHAMMED UZUN