AKİT MENÜ

Gündem

Barzani'nin tek oyun planı: ABD ve İsrail'in...

Bağımsızlık girişiminin ardından köşeye sıkışan IKBY lideri Mesud Barzani, ABD ve İsrail'in yeni 'İran' politikasından medet ummaya başladı.

Güncelleme Tarihi:

Kısa bir süre önce yasadışı bir şekilde bağımsızlık referandumuna giden IKBY yönetimi, referandumun ardından halihazırda karışık olan bölgenin daha da karışmasına neden oldu. Yaşanan karışıklık ortamında kartların yeniden karıldığı coğrafyada Türkiye, İran ve Irak tarafından ablukaya alınan Mesud Barzani önderliğindeki IKBY hükümeti, ABD ve İsrail'in ağzına bakmaya başladı.

Kriitk bölgede yaşanan gelişmeleri bugün köşesine taşıyan Akşam gazetesi yazarı Ufuk Ulutaş şu ifadeleri kullandı:

Barzani’nin ve aylardır Türkiye’de bağımsızlık propagandası yapanların Türkiye’nin tüm çabalarına rağmen bir türlü görmek istemediği tam da bu tehlikeydi. Bundan sonra çatışmalar kontrolden çıkabilir; veya Sistani gibi isimler müdahale ederse çatışmalar düşük yoğunlukla da seyredebilir. Fakat bu tür bir müdahale gelse dahi Kerkük’ün ve diğer çatışmalı bölgelerin kavgasız bir şekilde IKBY’ye verilmesi neredeyse imkansız.

Barzani ve Türkiye’deki destekçileri bu girişimiyle birlikte başta Kuzey Irak Kürt halkını ucu açık bir çatışmanın tarafına çevirdi. Diğer taraftan ise Irak’ı artan (Türkiye için hiç de iyi olmayan) İran ve Haşd-i Şaabi nüfuzuyla baş başa bıraktı. Aynı zamanda PKK da Kuzey Irak’taki etkinliğini artırmak için tarihi bir fırsat yakaladı.

Bundan sonra Barzani’nin tek oyun planı İsrail ve Trump’ın yeni İran stratejisinden medet ummak olacak. ABD, IKBY’nin yok edilmesine elbette izin vermez. Ama hatırlayalım: Obama yönetiminin iyice güçlendirdiği İran’ın bölgede en güçlü olduğu ülke Irak’tır. Trump eğer İran’ı çevreleme stratejisine girişecekse Irak’ta işi hiç de kolay değil. Yani Barzani umduğunu bulamayabilir. Bu esnada ise Irak’ta yeni onulmaz yaralar açılır; ABD bir başka sonuçsuz ve kanlı çatışmaya girer; İbadi bağımsızlığı engelleyemezse Maliki gelir; bağımsızlık olmazsa Barzani’nin koltuğu sallanır; Haşd-i Şaabi’nin “Irak’ın yılmaz savunucusu” rolü pekişir; İran Irak’taki varlığını pekiştirir. Irak bir devlet olarak kaybeder. Iraklı Kürtler her halükarda mağdur olur. Bu tabloda “bağımsızlık” gelse bile ne işe ve kimin işine yarar?

 

Yorumlara Git

Ardahan'da korkutan deprem

Erhan Karaal'ın kaçırılmasıyla ilgili flaş karar alındı: Çok sayıda kişi tutuklandı

Büyük bomba patladı! Özgür Özel'den Ekrem İmamoğlu'na darbe!

Türkiye'de diri fay sayısı 485'ten 700'e yükseldi!

Ölümcül sıcak alarmı! Avrupa’yı kavuran hava dalgası Türkiye’ye de geliyor!