AKİT MENÜ

Gündem

Ayılar alt geçit kullanmayı öğrendi

Orman ve Su İşleri Bakanlığı, yaban hayvanlarının otoyollardaki geçiş tünellerini kullanıp kullanmadığını tespit etmek için fotokapan kurdu.

Orman ve Su İşleri Bakanlığı, yaban hayvanlarının geçişlerini engelleyen otoyollarda ekolojik köprüler ve tüneller için çalışma yürütüyor. Habitat parçalanması ve yaban hayatında popülasyon bölünmesine neden olan otoyolların altında yapılan tünellerden yaban hayvanı geçişi olup olmadığı araştırıldı.

Gazete Habertürk'ün haberine göre; Ankara- Bolu arasındaki otobanın 100 kilometrelik kısmında 202 otoyol altı tünel bulunuyor. Bunlardan bazılarına fotokapan konularak yaban hayvanları izlendi. Hayvanların tünelleri kullanmaya başladığı tespit edildi. Proje kapsamında yerleştirilen fotokapanların objektifine bir ayı ve tilki yakalandı. Yaban hayvanlarının otoyol altı geçiş noktasını kullanması, bakanlıkta sevinç yarattı.

Yorumlara Git

Ardahan'da korkutan deprem

Erhan Karaal'ın kaçırılmasıyla ilgili flaş karar alındı: Çok sayıda kişi tutuklandı

Büyük bomba patladı! Özgür Özel'den Ekrem İmamoğlu'na darbe!

Türkiye'de diri fay sayısı 485'ten 700'e yükseldi!

Ölümcül sıcak alarmı! Avrupa’yı kavuran hava dalgası Türkiye’ye de geliyor!