Gündem
Ayılar alt geçit kullanmayı öğrendi
Orman ve Su İşleri Bakanlığı, yaban hayvanlarının otoyollardaki geçiş tünellerini kullanıp kullanmadığını tespit etmek için fotokapan kurdu.
Orman ve Su İşleri Bakanlığı, yaban hayvanlarının geçişlerini engelleyen otoyollarda ekolojik köprüler ve tüneller için çalışma yürütüyor. Habitat parçalanması ve yaban hayatında popülasyon bölünmesine neden olan otoyolların altında yapılan tünellerden yaban hayvanı geçişi olup olmadığı araştırıldı.
Gazete Habertürk'ün haberine göre; Ankara- Bolu arasındaki otobanın 100 kilometrelik kısmında 202 otoyol altı tünel bulunuyor. Bunlardan bazılarına fotokapan konularak yaban hayvanları izlendi. Hayvanların tünelleri kullanmaya başladığı tespit edildi. Proje kapsamında yerleştirilen fotokapanların objektifine bir ayı ve tilki yakalandı. Yaban hayvanlarının otoyol altı geçiş noktasını kullanması, bakanlıkta sevinç yarattı.