AKİT MENÜ

Gündem

Barzani'den Türkiye'ye 'teşekkür' mesajı

IKBY Başbakanı Neçirvan Barzani, deprem sonrası Türkiye’nin kendileriyle irtibata geçip insani yardımları göndermeye başladığını belirterek, teşekkür etti.

Bakanlar Kurulu toplantısı sonrası basına açıklamalarda bulunan Başbakan Barzani, konuşmasının başında dün akşam yaşanan depreme değindi. Hayatını kaybedenlerin yakınlarına başsağlığı dileyen Başbakan, yaralılara da acil şifalar diledi.

Yerel idari yetkililerle görüştüklerini söyleyen Başbakan Barzani, ölü sayısının 7 olduğunu, oluşturulacak bir komisyonun bölgeye giderek incelemlerde bulunmasının Bakanlar Kurulunca kararlaştırıldığını ifade etti.

Depremin meydana gelmesinden sonra Türkiye Cumhurbaşkanlığı Ofisi, Türkiye Erbil Başkonolosluğu ve Dışişleri Bakanlığı nezdinden kendileriyle irtibata geçildiğini belirten Neçirvan Barzani, dün akşam itibariyle İbrahim Halil Sınır Kapısı üzerinden yardımların gönderildiğini söyledi.

Türkiye’nin askeri kargo uçağıyla Süleymaniye’ye yardım malzemeleri gönderdiğini belirten Barzani, “Buradan AFAD’a, Türkiye Cumhurbaşkanlığı Ofisi ve Sayın Cumhurbaşkanı’na teşekkür etmek istiyorum. Dar günde Kürdistan Bölgesi’ne yardımcı olmuşlardır, bu sefer de olayın vuku bulduğu andan itibaren yardım kararı almışlardır” dedi.

Yorumlara Git

Pekin ve Moskova'nın arka bahçesinde tarihi imza! Kazakistan ile AB arasında dev stratejik ortaklık bildirisi kabul edildi!

Macron'dan terörist Netanyahu'yu kızdıracak sözler

Yemen'de 4 yıllık ateşkes pamuk ipliğine bağlı! Husiler'den genel seferberlik, hükümetten savaş hazırlığı talimatı

Ani kararla CHP’den AK Parti’ye geçmişti! Mansur Yavaş’ın son sözleri bardağı taşırmış!

Washington duyurdu! İran ABD'ye girecek