AKİT MENÜ

Gündem

Türkiye'den tarihi hamle! Ortak aranıyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla başlayan Türkiye'nin Antarktika’da kuracağı bilim üssü için çalışmalar devam ediyor.

Güncelleme Tarihi:

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Türkiye’nin Antarktika’da üs kurma projesiyle ilgili “partner ülke” aradıklarını belirterek, “Bir ülkeyle beraber yaparsak, maliyeti düşürürüz. Görüşmeler yapıyoruz. Şili olabilir, İngiltere olabilir” dedi.

TÜRKİYE ORTAK ARIYOR

Geçen yasama yılında Antarktika Andlaşması Çevre Koruma Protokolü’ne katılmamızın uygun bulunduğuna dair kanun tasarısını Meclis’ten geçirdiklerini belirten Özlü, Türkiye’nin bu protokolü onaylayarak, orada bilimsel faaliyet dışında başkaca bir faaliyette bulunmamayı ve çevreyi kirletmeyeceğini taahhüt ettiğine işaret etti. Zorunlu şartlar çerçevesinde Antarktika’ya en az üç sefer yapılmasının da bulunduğunu kaydeden Özlü, ilk seferin geçen yıl yapıldığını, ikincisinin bu yıl, son seferin de gelecek yıl gerçekleştirileceğini söyledi.

PROGRAM HAZIRLANIYOR

Bakan Özlü, ayrıca, proje için geçen yıl 470 bin dolar harcama yapıldığı, bu yıl ise 5 milyon TL’lik bir bütçe ayırdıklarını açıkladı.

GELECEKTE SAVAŞLAR TATLI SU YÜZÜNDEN ÇIKACAK

Uzmanlara göre gelecekte savaşlar petrol ve enerjiden dolayı çıkmayacak. Tatlı su sorunundan çıkacak. Şu anda Dünya'nın en büyük tatlı su kaynakları Antartika'da bulunuyor. Dünya'daki tatlı su oranın 3'te 2'si Antartika'da. Dünya'nın en büyük petrol rezevrleri orada. Türkiye yaptığı bu hamle aslında geleceğe yönelik dev bir stratejik hamle anlamına geliyor.

Yorumlara Git

20 binden fazla yaralı Müslüman tedavi bekliyor!

90 milyonluk ülkeden bir tane forvet çıkmıyor! Milli takıma devşirme forvet formülü!

ABD'deki İsrail-Lübnan Görüşmelerinde İlk Gün Tamamlandı: Gözler Kritik Kararlarda

CHP'de kazan kaynıyor! Özgür Özel o tarihte yeni partisinin startını verecek

İçişleri Bakanlığı Duyurdu: CHP'li 2 Belediye Başkanı Görevden Uzaklaştırıldı