AKİT MENÜ

Gündem

Büyükanıt: 15 yıl yanımdaydı, FETÖ'cü olduğunu...

Eski Genelkurmay Başkanı Yaşar Büyükanıt, İzmir'deki 'askeri casusluk' davasında eski emir subayı Albay Gürsel Yüce ile ilgili tanıklık yaptı.

Güncelleme Tarihi:

İzmir 2. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen davada üniversite öğrencisi Narin Korkmaz ve 98 kişi müşteki bulunuyor, 102 sanık ise 'Terör örgütü kurma ve yönetme' ile suçlanıyor.

'EMİR SUBAYIM BENİM EMRİMİ ENGELLEYEMEZ'

Bu davada emir subayı emekli Albay Yüce de sanık olduğu için Büyükanıt'ın bilgine başvuruldu. Büyükanıt ifadesinde şöyle dedi:

“Genelkurmay Başkanlığı görevim sırasında uğradığım iddia edilen baskı ve zorlamalar neticesinde TSK bünyesinde yuvalandığı belirtilen Fetullahçı Terör Örgütü (FETÖ) mensuplarına karşı operasyon yapma kararı verdiğim, ancak emir subayım Gürsel Yüce'nin FETÖ üyeliğini deşifre ederek bu operasyonu engellediğinin belirlendiği ifade edilmektedir. TSK'nın en yüksek mertebesinde bulunan Genelkurmay Başkanı'nın vereceği bir emrin, emir subayınca icrasının engellenmesi maddeten imkansızdır.

'BÖYLE BİR ŞÜPHE DUYSAYDIM…'

Genelkurmay Başkanı'nın verdiği emirler ve kararlara ancak 2. Başkan ve karargahtaki üst rütbeli subaylar muttali olabilir. Gürsel Yüce'nin bu şekilde bir davranışı ve yapacağım operasyonu engellemesi şeklinde bir davranışı da olmamıştır. Emir subaylığım görevini yaklaşık 15 yıldan beri ifa eden Yüce hakkında bu süre içinde FETÖ terör örgütü veya sair bölücü örgütlerle irtibatı, sempatizanı veya birtakım görevler aldığına ilişkin hiçbir emare tarafımdan tespit edilmemiştir. Böylesi bir şüphe duymam halinde ivedilikle hakkında tüm yasal işlemleri başlatırdım. 2008'de emekliye ayrılmam ile birlikte emir subayım da emekli oldu.”

Yorumlara Git

"Tekstil gözden çıkarıldı mı?" Bakan Bolat'tan çok net cevap

CHP'de vicdanları sızlatan rezalet! Eski vekil Fahrettin Üstün öz annesini ve bakıcısını eve kilitleyip darp etti!

Tesettürlü genç kızlara sözlü taciz cezasız kalmadı

Trump'tan küstah İran açıklaması! Savaş çok iyi gidiyor ve büyük farkla kazanıyoruz!

Kemalist tayfa şok! Halil Ergün: Ben Atatürkçü olmadım hiç! Bu ülkede her haltı onlar yedi