Gündem
Ankara ve Diyarbakır kıyamda
Tüm yurtta dalga dalga yükselen Kudüs’e destek mitinglerine Ankara ve Diyarbakır da ekleniyor.
Kudüs’e kirli ellerini uzatan ABD ve İsrail’e öfke dinmiyor. İstanbul’un ardından Ankara ve Diyarbakır’da da dev mitingler düzenlenecek. Memur-Sen, Hak-İş, İHH İnsani Yardım Vakfı, Anadolu Gençlik Derneği (AGD), Cihannüma ve ÖNDER, ABD’nin Kudüs’ü İsrail’in başkenti olarak tanıması kararına 17 Aralık Pazar günü saat 13.00’te Ankara Anadolu Meydanı’nda düzenleyeceği mitingle tepki gösterecek. Mitingle ilgili yapılan açıklamada, etkinliğin Filistinlilerin yalnız olmadığını, Kudüs’ün insanlığın ve ümmetin kalbi olduğunu ve işgal girişimlerine asla sessiz kalınmayacağının ilanı için gerçekleştirileceği belirtildi.
Tüm vatandaşları mitinge davet eden Hak-İş Genel Başkanı Mahmut Arslan, Başkent’teki mitingin “Kudüs’e Özgürlük, İnsanlığa Barış” temasıyla düzenleneceğini bildirdi.
ARSLAN: GÜN BUGÜNDÜR
Arslan, şöyle devam etti: “Bütün dünyaya vereceğimiz mesaj önemlidir. Gücümüzü ve duruşumuzu ortaya koyma zamanıdır. ‘Gün bu gündür’ diyerek, hepimizi yaralayan bu günlerde tüm sendikalarımızı, üyelerimizi ve halkımızı mitingde buluşmaya davet ediyoruz.”
Diyarbakır’da ise, “Kudüs’e Sahip Çıkıyoruz Mitingi” düzenlenecek. Hür Dava Partisi (HÜDA PAR) öncülüğünde sivil toplum kuruluşlarının desteğiyle 17 Aralık Pazar günü gerçekleştirilecek miting ile Trump’ın kararı protesto edilecek. HÜDA PAR Diyarbakır İl Başkanı Şehmus Tanrıkulu, Kudüs’ü İsrail’in başkenti olarak tanıyan kararın İslam aleminde büyük bir infiale neden olduğunu söyledi.
“KUDÜS ÜMMETİN ŞİARIDIR”
Tanrıkulu, şöyle konuştu: “Başta İİT olmak üzere BM bu işgale bir an önce son vermek için her türlü girişimde bulunmalıdır. İnşallah alınan bu karardan vazgeçilir ve Filistin sorunu çözülür. Kudüs bizimdir, İslam ümmetinin şiarıdır. Filistin halkının yanında olduğumuzu bir kez daha göstereceğiz.” Tanrıkulu, saat 13.00’te İstasyon Meydanı’nda düzenleyecekleri mitinge tüm vatandaşları davet etti.