Gündem
'Tuvaletim geldi hakim bey'
Ali Karahasanoğlu, ABD’de devam eden 'Sarraf' davasında jüri üyelerinin tek tek ayrılmasıyla ilgili olarak ‘Rezalete tüy dikiyorlar’ dedi.
Ali Karahasanoğlu, Yeni Akit’teki bugünkü köşesinde ABD'de devam eden ve Rıza Sarraf’ın tanık ve Hakan Atilla’nın ise sanık olduğu davaya ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu. ''Tuvaletim geldi hakim bey!'' başlıklı yazısında Karahasanoğlu, mahkemenin işine gelen delilleri kabul edip işine gelmeyenleri kabul etmemesine değinerek bazı jüri üyelerinin heyetten teker teker ayrılmasına dikkat çekti.
İşte Karahasanoğlu'nun o yazısı;
''Türkiye’de megastar olarak tanıtılan bir şarkıcı var..
Adı Tarkan..
Bir ödül hakkında kendisine soru yöneltiliyor..
“Ne düşünüyorsunuz?”
Şöyle allanan, böyle pullanan megastar ne cevap veriyor?
“Çişim geldi!”
Dünya devletleri arasında da, allanıp pullanan, “şöyle büyük devlet, böyle güzel bir ülke” diye gözümüzün içine sokulan ABD’de yaşanılanlar da..
Tarkan’ın “Çişim geldi” rezaleti kıvamında..
(Bakmayın siz, benim başlıkta “Tuvaletim geldi hakim bey” dediğime.. İfadenin aslı ‘Çişim geldi hakim bey’ de.. Başlıkta biraz nahoş kaçacak diye, değiştiriverdim...)
Birilerinin gözümüzde büyütmemizi istediği ABD’nin, aslında ne kadar seviyesiz, ne kadar ciddiyetsiz, ne kadar hukuksuz bir rezaletler ülkesi olduğunu, yaşayarak öğrenmiş oluyoruz.
Kudüs kararı ile birlikte, 14 ülkenin “yanlış” dediğine..
Sadece ABD’nin “Doğru” diyerek itiraz ettiği ve ABD’nin dediğinin geçerli sayıldığını, gördük..
“Ahan işte, büyük devlet. Tek başına, dediğini yaptırıyor” diyebilirsiniz..
Ama..
Bir günlüğüne bunu söylersiniz. Üç günlüğüne söylersiniz.
Nihai noktada, 14 devletin “yanlış” dediğine, bir devletin “doğru” diyerek, kendi sözünü dayatması, en kara vicdanı bile, bir gün gelir isyan ettirir...
¥
ABD’deki, “çişim geldi” örneklerine, Rıza Sararf davasında bol bol malzemeler sunuluyor.
Biz de böylece..
ABD’yi daha yakından tanımaya devam ediyoruz.
Rıza Sararf davasının duruşmalarının başlamasının ilk günleri idi..
Hakim Berman, bir jüri üyesi için, “Epeyi de iyi uyudu” demişti..
Ve o jüri üyesini, evine yollamıştı..
ABD’ye tapan, ABD’yi gözünde büyüten kompleksli bazı isimler, “İyi ki, bir tekil olay bulmuşsun.. Çok mu hoşuna gitti” diye takılıyorlardı..
Sonrasında..
Dün de iki jüri üyesi daha, heyetten ayrılmış..
Zaten topu topu 12 olan jüri üyelerinin, dörtte birinin ayrılmasına yol açan son değişikliklerin sebebi ne imiş?
Aynen Tarkan’ın “çişim geldi” türünden gerekçeler..
Jürilerden birisinin, çok önceden planlanan bir seyahati varmış.. O seyahate katılması için devam eden duruşmalara katılması mümkün olmadığı için, ayrılmak zorunda imiş..
Diğerinin de..
Yüksek ateşi varmış.. Duruşmalara katılamayacakmış..
Sağlık bu..
Tabii ki, herkes hastalanır. Herkesin başına sıkıntı gelebilir...Ama...''